Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bagley
Hejsa.

I ca. 2-3 uger har jeg nu haft følgende problem med min Samsung 226BW:

Når jeg vil tænde for skærmen, uanset om computeren har været slukket eller jeg tænder for skærmen efter at den var slukket med tændt computer, så tager det en krig inden der kommer noget frem på skærmen. Til at starte med tog det 1-2 min. inden der skete noget. Nu er den oppe på 5-7 min. Samtidig har jeg lagt mærke til en hyletone, som forsvinder når jeg tænder for skærmen... Problemet er ca. startet omkring mit skifte til Windows 7, men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig, at der skulle være en sammenhæng.

Er skærmen ved at dø eller hvad kan der være galt???
Brugeravatar
Af Weissbier
Det lyder som om, at lyspanelet bagerst i skærmen i er defekt. Enten skal den til reparation, eller så skal du finde penge til en ny skærm. Måske der stadig er garanti? På min arbejdsplads havde vi en Samsung skærm, der pludselig var længe om at "varme op", og til sidst døde den helt. Den blev byttet på garantien.
Af Bagley
Den er desværre lige blevet 2 år her i julen. Når jeg lige får en bærbar i nærheden, så vil jeg prøve at tilslutte dertil.

Ellers må der jo investeres i ny skærm, selvom det er alt for tidligt.
Brugeravatar
Af Weissbier
Typisk, garantien er lige udløbet! :(( Sådan er det åbenbart altid! Ja, det er bestemt alt for tidligt, og en reparation kan næppe svare sig. En defekt lyskilde nærmer sig en totalskade. Kun et beskadiget LCD-panel ville være værre.

Nå, men godt nytår alligevel. :s