Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hermann
hej alle herlige "fladpander" :p sikken et fint forum i har samlet her :)

nå men jeg står og vil brænde 17 af de lange af på ovenstående tv
ue46b850

er det et godt allround tv tv/ps3/wii/film.

chefen siger hvis vi skal ha nyt,
skal det op på væggen og det skal være tyndt :s
Af hermann
nemlig rasmus det er det :s , den er læst, og jeg er umiddelbart solgt.
tænkte på om andre brugere havde gode eller knabt så gode oplevelser
med det over tid.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er nogen der oplever det man kalder clouding. Clouding er et fænomen hvor lyset på skærmen ikke er ligeligt fordelt, og der f.eks. slipper mere lys igennem i skærmens hjørner eller kanter.

Det varierer lidt fra model til model, så man kan ikke vide sig sikker, men det er noget du bør undersøge, hvis du vælger at købe Tv'et.

Bare lige for at slå det fast: Du kan godt få bedre billedkvalitet til lavere penge, men hvis du er helt solgt i det tynde design, har det naturligvis også noget at sige.
Af hermann
det er nu nok mere konen der ser det smalle som en fordel/smart look.
syntes det er blevet en jungle at finde rundt i , har været på standby ang.
hifi og billede de sidste 10 år.
lg ser da også ud til at klare det godt
Af B0B0
Rasmus Larsen skrev:Der er nogen der oplever det man kalder clouding. Clouding er et fænomen hvor lyset på skærmen ikke er ligeligt fordelt, og der f.eks. slipper mere lys igennem i skærmens hjørner eller kanter.

Det varierer lidt fra model til model, så man kan ikke vide sig sikker, men det er noget du bør undersøge, hvis du vælger at købe Tv'et.

Bare lige for at slå det fast: Du kan godt få bedre billedkvalitet til lavere penge, men hvis du er helt solgt i det tynde design, har det naturligvis også noget at sige.
hej Rasmus - kan du ikke oplyse hvilke modeller man bør sammenligne 8050eren med - du skriver at man kan få bedre kvalitet til billigere penge. I testen af 8050 skriver du at den er forbedret i forhold til 7000 serien. Jeg har bl.a. set LG 8000 i El-giganten men spejleffekten er desværre overvældende - spørgsmålet er såom det er ligeså udtalt hjemme i stuen ? Umiddelbart synes jeg bedst om Samsung-skærmene og har ikke "plads" til 855eren. Nogen anbefalinger ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
hermann skrev:det er nu nok mere konen der ser det smalle som en fordel/smart look.
syntes det er blevet en jungle at finde rundt i , har været på standby ang.
hifi og billede de sidste 10 år.
lg ser da også ud til at klare det godt
Nogle eksemplarer lider af clouding, som er et fænomen hvor der slipper mere lys igennem i f.eks. skærmens hjørner eller sider.

Ikke alle eksemplarerne af Tv'et er ramt, men man kan være uheldig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
B0B0 skrev: hej Rasmus - kan du ikke oplyse hvilke modeller man bør sammenligne 8050eren med - du skriver at man kan få bedre kvalitet til billigere penge. I testen af 8050 skriver du at den er forbedret i forhold til 7000 serien. Jeg har bl.a. set LG 8000 i El-giganten men spejleffekten er desværre overvældende - spørgsmålet er såom det er ligeså udtalt hjemme i stuen ? Umiddelbart synes jeg bedst om Samsung-skærmene og har ikke "plads" til 855eren. Nogen anbefalinger ?
Jeg tænker blandt andet på Panasonics G10 og V10 serie eller B855 som du selv er inde på.
Sony Z5500 er også et bud.