Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaspar1
Hey,
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at skrive det her, men men.

Har købt mig Samsungs 8 series LED til stuen og hængt det op på væggen. Sys bare der er en del slør når personer bevæger sig både når man sidder og ser alm. tv og film, hva ska man gøre for at få rettet op på dette????
Af xcardman
slå alt hvad der hedder motion fra og dens 100/200hz fra.
hvis du så ikke kan leve uden dem, så på at slå dem til igen en efter en.
men helt undgå slør kan du nok ikke opnå.
en side gevinst på deres 7-8 serie edge led. 8 serie skulle dog være bedre.
Af hermann
er det blevet bedre?

200hz skulle det ikke eliminere slør eller?
Af xcardman
Nej der er stadig slør, bare i lidt mindre grad.

foreksempel en sharp har noget mindre slør.
Af hermann
ok .
er du ellers godt tilfreds med skønheden,
jeg mener at have læst et sted at man sku ha vindows7
for at kunne streame filer fra pc til tv er det rigtigt ?
Af Kaspar1
Ja jeg sys det er blevet bedre, men er det ikke 200 hz der sku modvirke slør ved hurtige bevægelser ????
Af stef4690
Hej Kaspar.

Er selv lige kommet hjem med samme TV i dag og kan godt følge dig lidt.

Hvis du er kommet længere i sagen må du meget gerne skrive. Fatter nada af Rasumus kalibrering når jeg selv skal overføre hans "tabel" til tv'et.

Hvor indstilles f.eks.
• R-Offset 23
• G-Offset 24
• B-Offset 26
• R-Gain 31
• G-Gain 18
• R-Gain 26
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kaspar1 skrev:Ja jeg sys det er blevet bedre, men er det ikke 200 hz der sku modvirke slør ved hurtige bevægelser ????
Jo i nogen grad, men 200 Hz har også til hensigt at udglatte bevægelser (gøre bevægelse, f.eks. panoreringer over en fodboldbane mere flydende).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
stef4690 skrev: Hvor indstilles f.eks.
• R-Offset 23
• G-Offset 24
• B-Offset 26
• R-Gain 31
• G-Gain 18
• R-Gain 26
Du skal ind under farvetemperatur og vælge "user" så vidt jeg husker.
Af stef4690
Kan ikke finde noget der hedder farvetemperatur.

Hvordan kan det være at jeg ikke kan udføre en manuel lagring? Den er ligesom låst. Kan ikke trykke på den.

Og hvad vil det sige at jeg har en signalstyrke på 88? Er det da ikke ringe? Beskriver det mit signal som leveres af antenneforeningen?
Af stef4690
Tak for dit svar Rasmus. Det var under hvidbalance jeg fandt det. Ville du mene at 200 Hz skal være slået til eller fra ved almindelig tv-brug? Eller bare stå på nogle af de andre "tydelig" "rolig" "tilpasset".

Synes den er MEGET utydelig og flimre ved analog signal. Men det er måske meget almindeligt? Kan kun sammenligne med mit forrige samsung 26 tommer. Størrelsen gør selvfølgelig en forskel gætter jeg på?

Kan heller ikke benytte/aktivere funktionen PIP - picture in picture? ;S Nogle der ligger inde med sådan en tv-kalibrering-betjenings-guide så man ligesom indstiller det bedst muligt..

Hvordan kan det være at de eneste digitale kanaler tv'et finder er dr1, tv2 og dr2. Har kabel (antenneforening) :S:S:S

Den skulle kunne finde 30-40 mere ;S Den har jo tuner indbygget
Brugeravatar
Af rhino (DK)
er der ikke noget med man skal sætte den på svensk eller noget finsk menu.... fordi der ikke er software der fortæller at der er DTV i danmark... og så først derefter man har indstillet alle programmerne skal vælge dansk menu.....??

eller er jeg galt på den?
Af stef4690
Det må du meget gerne uddybe. Mener også at have læst det, men kan ikke finde noget som helst om det nu? Har prøvet at sætte land til findland og så søge efter digitale kanaler, men uden held
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sproget skulle det ikke være nødvendigt at redigere i - kun landet. De to ting skulle gerne kunne styres separat. Prøv at indstille landet til Sverige (selvom det dog skulle være det samme som at sætte det til Findland).