Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Aloha allesammen

Jeg står lige nu i den heldige situation at jeg har råd til at købe en >20" fladskærm op til 6000 spir (ja 6100 kan godt godtages hvis den VIRKELiGT er super!!). Og jeg har naturligvis en hel bande spørgsmål almindelig søgen på siden, forummet og nettet i al sin almindelighed ikke har kunnet give mig svar på! Heriblandt (men ikke udelukkende):

Kan mit Sapphire Radeon X800 GT 256mb AGPx8 køre højeste opløsning på en Apple 20" (1680x1080)?

Er en Apple 20" prisen værd - aka 5800 ?

Og hvis ikke hvad er så alternativet? O-O

Jeg skal bruge skærmen til en masse photoshop og powerpoint, en lille smule film redigering og gaming - både FPS og strategy - og selvfølgelig surfing og tekstbehandling!

Som i nok kan hører har jeg en svaghed for Apples skærme (og computere, men venter nu til de nye core 2 duo processorer kommer!!!), men er jeg bare blændet af det fantastisk lækre design?!

På forhånd 1000xthx :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får ikke for 5800 kr. skærmbillede med Apple skærmen, forstået på den måde at billedkvaliteten slet ikke kan følge med prisniveauet. Det er samme panel som sidder i Dell 2007WFP som kun koster 5000 kr. uden rabatter (og der er ofte rabat på dem).

Designet er rigtigt nok udmærket, men hvad de vinder på design det sætter de så rigeligt til på funktionalitet. Skærmen har stort set ingen ergonomiske muligheder og hvis kablet på skærmen går i stykker, så er det bare surt, for det sidder fysisk fast i selve skærmen og er ikke et seperat DVI kabel som normalt.

Som du nok kan høre så er JEG ikke den store tilhænger af Apple monitors :)

Dells model er fuldt ud ligeså god, så hvis du venter indtil den kommer på tilbud igen, så får du ligeså meget for dine penge der.

Dit grafikkort kan desuden godt køre den højeste opløsning på en 20" widescreen, men ikke i spil som f.eks. Oblivion eller F.E.A.R.