Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klyde69
Hej.

Har længe overvejet at købe en BluRay Afspiller, og er faldet over dette tilbud :
Samsung BDP 1500
20 Bluray film (10.000 BC, The Bucket List, 2001: A Space Odyssey, No Reservations, Blood Diamond, The Island, Nights in Rodanthe, Lady in the Water, Happy Feet, The Ant Bully, Speed Racer, License to Wed, Corpse Bride, Get Smart, The Perfect Storm, Training Day, The Prestige, Batman, Bonnie and Clyde og Troy)

Til 1799,-

Ville hører om det er et ok tilbud, hvis jeg bare skal have en bluray afspiller, til hverdagsbrug, og ikke behøver en high end afspiller ??

Glædelig Jul

Kenneth
Af kskruger
klyde69 skrev:Hej.

Har længe overvejet at købe en BluRay Afspiller, og er faldet over dette tilbud :
Samsung BDP 1500
20 Bluray film (10.000 BC, The Bucket List, 2001: A Space Odyssey, No Reservations, Blood Diamond, The Island, Nights in Rodanthe, Lady in the Water, Happy Feet, The Ant Bully, Speed Racer, License to Wed, Corpse Bride, Get Smart, The Perfect Storm, Training Day, The Prestige, Batman, Bonnie and Clyde og Troy)

Til 1799,-

Ville hører om det er et ok tilbud, hvis jeg bare skal have en bluray afspiller, til hverdagsbrug, og ikke behøver en high end afspiller ??

Glædelig Jul

Kenneth
BD1500 er en ældre sag, men til prisen er det et okay tilbud. Også fordi der ikke er ret stor forskel på billedekvaliteten når vi snakker Blu-ray.
Af noxity
Som der bliver sagt, så er det en af de tidligere modeller.

Om den er god nok til dig afhænger meget af dit behøv. Billedemæssigt vil du nok have svært ved at skelne den fra andre afspillere. Det du skal være obs på at lydudgange, og lyd-decodere. Derudover vil den nok være langsommere til at starte op end de nyere modeller.

Ny prisen er dag er ca. 1300kr.

Så 1799kr med 20 film, er en fair pris. Men hvis filmene ikke siger dig noget, så ville jeg nok gå efter en nyere afspiller, og fra en forhandler så du har 2 års reklamationsret. :)
Af klyde69
noxity skrev:
Så 1799kr med 20 film, er en fair pris. Men hvis filmene ikke siger dig noget, så ville jeg nok gå efter en nyere afspiller, og fra en forhandler så du har 2 års reklamationsret. :)

Hej noxity,

det er en helt ny afspiller, og film, som er til salg hos Expert, så der er 2 års reklamationsret på den :)

Og jeg behøver ikke alt muligt fancy ting, bare en der kan afspille film, i en nogenlunde HD kvalitet 8)
Af noxity
FEJL
Senest rettet af noxity 23 dec 2009, 23:46, rettet i alt 1 gang.
Af noxity
Du kan læse en test af den her:
http://reviews.cnet.com/blu-ray-players ... 15244.html

Den får kun en middelkarakter, hvor det er DVD-playback og analog lyd outputs den fejler på.

Hvis du kun har lyd gennem dit TV, så er de analog outputs jo ikke så vigtige, eller de dekodere som den mangler. Du vil alligevel ikke kunne høre forskel.

Tror jeg udelukkende havde taget den for filmene. I dette tilfælde er JEG dog kun interesseret i et par stykker af filmene, så jeg havde valgt en anden afspiller :)

Men hvis du kan li' filmene, og du kan leve med at der findes bedre afspillere til upscalering af DVD, så er det et godt tilbud :)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
vil det sige man ikke kan bruge denne afspiller i en evt. surround opsætning???

har nemlig også tænkt lidt på at anskaffe mig den afspiller
Af LQmmel
Jo så længe du tager lyden digitalt, så er der intet problem. Fx. via HDMI ned i en surround reciever.
Af noxity
Der skulle ikke være noget som hindre dig i en surround opsætning. Den har bare ingen 5.1 analog udgang til lyden. Her skal du bruge enten HDMI, eller en optisk udgang. Bruger du HDMI, så skal du jo bare bruge 2 kabler, da billedet også skal videre fra receiver til TV. Det kræver også at det er en nyere reciever. Min fra 2005-2006 har ihvertfald ikke HDMI :(

Og så skal du være opmærksom på at den ikke har DTS HD dekodning, så det skal din receiver have, hvis du altså vil have fuldt udbytte af lydsporet.
All Blu-ray and HD DVD players can decode the DTS "core" resolution soundtrack at 1.5 Mbit/s, however. DTS-HD Master Audio and Dolby TrueHD are the only technologies that deliver compressed lossless surround sound for these new disc formats, ensuring the highest quality audio performance available in the new standards
DTS-HD MA supports variable bit rates up to 24.5 Mbit/s on a Blu-ray Disc
Jeg har selv en P3600, med 7.1 analog og DTS-HD dekodning :)
Du kan få den fra ca. 1900kr. Så hvis filmene ikke siger dig noget, så synes jeg at det er det bedre valg.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
det lyder sku godt.... min Decoder er indbygget i mit Bv8-40 så der er ingen problemer så.... så det må jeg lige overveje.... har nemlig mulighed for senere at benytte min Beo4 fjernbetjening til betjening af BD-afspilleren så det kanon....

Glædelig bagjul allesammen
Af klyde69
Hej igen,

Nu har jeg købt en BluRay Afspiller, men valget faldt på en Samsung BDP 1580 & 20 film, til 1799,-

Har sat den til med et dyrt HDMI kabel, og WAUW man kan se forskel på billedet :p

Den starter hurtigt op, næsten hurtigere end min dvd afspiller :D

Nu skal der ses HD-film i min ferie :p

Godt Nytår til jer alle ;;)
Af telum
prøv at købe det billigste hdmi-kabel fra t-hansen eller lign. og se om du kan se forskel - hvis du kan så snyder du dig selv (medmindre der er sort skærm pga. for stor distance og 1080p materiale).
Af noxity
telum skrev:prøv at købe det billigste hdmi-kabel fra t-hansen eller lign. og se om du kan se forskel - hvis du kan så snyder du dig selv (medmindre der er sort skærm pga. for stor distance og 1080p materiale).
Jeg vil give dig ret i at det er for dumt at købe dyre HDMI-kabler HVIS du bruger korte kabler.

Faktum er at et billigt kabel ikke altid vil kunne levere et 1080p signal over store længder.
Derudover så er holdbarheden af de dyre kabler som regl også bedre. Jeg købte et billigt HDMI, som blev brugt til at slutte en bærbar til TVet. Dette kabel kunne ikke holde til at blive brugt på den måde. Det blev simpelthen bøjet for mange gange etc.
Af Kiko
Har lige set at man kan købe denne DVD afspiller på nettet hos EL-giganten til 888,- kr................så er der vist overskud til at købe 20 GODE DVD-film også.
Når diverse forretninger lokker med tilbud så er det en god ide at bruge lidt tid på nettet så finder man oftest det billigere eller højst til :) samme pris...det har jeg erfaret.