Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af recryl
Hej,

Jeg sælger hjemmesidedesigns, og bruger således en stor del af min tid på semiprofessionelt grafisk arbejde. Jeg har ellers lagt mig fast på at investere i en 27" iMac, da et stort arbejdsområde er en stor fordel, og jeg synes man generelt får meget for pengene. Men hvis skærmen ikke egner sig til grafisk design er den jo ikke pengene værd, og det har jeg svært ved at vurdere om den gør.

1) Højglans-overfladen har fået en del kritik, men er det et problem i forbindelse med grafisk design?
2) Farvegengivelsen er et vigtigt kriterie, men er der nogen der ved hvordan den nye iMac 27" klarer sig i det spørgsmål?

På forhånd tak for hjælpen
Mvh Kristian
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Overfladen er kun et problem hvis lokalet har mange lyskilder, der kan spejles - såsom vinduer.

Apple skulle benytte IPS paneler i deres skærme, hvilket er velegnet til grafik.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Apples nye 27" iMac er velegnet til grafisk brug, men formentlig ikke kalibreret lige så præcist som Eizo direkte fra kassen. Arbejder du ikke med de allermest farvekritiske opgaver, er det et fint bud, pga. IPS paneler, som yakken også nævner.

Den meget høje opløsning er i øvrigt et stort plus, som jeg synes nogle grafikere overser.