Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af snoopey
Har set på Pana TXL32G10E da betragtningsvinklen er betydelig bedre - uden farve/kontrast ændring - end på andre fabrikater. Har bl. a. haft en Sony på prøve men den var HELT gal, ca 1m til siden og farve/kontrast ændrede sig markant.

Spørgsmål: Er der nogen der har/kender dette tv?
Er der nogle andre forslag?
MvH
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Betragtningsvinklerne i farver er gode på de paneler, som Panasonic bruger i deres LCD-TV, men betragtningsvinklerne i de mørke nuancer - f.eks. sort - er ikke gode. Det vil du formentlig først opleve, når du får Tv'et hjem i stuen og kigger Tv i aftentimerne.

Personligt vil jeg foretrække Sharp LC-32DH77s over Panasonic modellen. Ikke fordi den har bedre betragtningsvinkler, for ingen LCD skærme har i dag perfekte betragtningsvinkler - men fordi jeg synes den giver noget bedre billedkvalitet.
Af snoopey
Rasmus Larsen skrev:Betragtningsvinklerne i farver er gode på de paneler, som Panasonic bruger i deres LCD-TV, men betragtningsvinklerne i de mørke nuancer - f.eks. sort - er ikke gode. Det vil du formentlig først opleve, når du får Tv'et hjem i stuen og kigger Tv i aftentimerne.

Personligt vil jeg foretrække Sharp LC-32DH77s over Panasonic modellen. Ikke fordi den har bedre betragtningsvinkler, for ingen LCD skærme har i dag perfekte betragtningsvinkler - men fordi jeg synes den giver noget bedre billedkvalitet.
Glemte at skrive at det skal bruges i vores køkken, så derfor vil jeg gerne have en god betragtningsvinkel!

Hvad med Philips 32PFL9604H??