Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer at købe en PS3 slim (mest for at spille) og vil i den forbindelse bruge den som extender til min Mac. Jeg søger dog lidt info og råd il en sådan opsætning.

1. Vil jeg kunne afspille mine rippede DVD'er trådløst fra min Mac via mit n-netværk uden det hakker?

2. Og hvad med HD materiale?

3. Altså med trådløs forbindelse fra Mac til min Airport Express og herfra trådløs til PS3. Kan PS3 overhovedet køre den, eller skal der kabel i fra router?

4. Er dette overhovedet en god løsning. Det er jo ikke et kæmpe bævl at sætte min Mac ved siden af tv og forbinde de 2?

5. Andre forslag?
Makamakalay skrev:Jeg overvejer at købe en PS3 slim (mest for at spille) og vil i den forbindelse bruge den som extender til min Mac. Jeg søger dog lidt info og råd il en sådan opsætning.

1. Vil jeg kunne afspille mine rippede DVD'er trådløst fra min Mac via mit n-netværk uden det hakker?

2. Og hvad med HD materiale?

3. Altså med trådløs forbindelse fra Mac til min Airport Express og herfra trådløs til PS3. Kan PS3 overhovedet køre den, eller skal der kabel i fra router?

4. Er dette overhovedet en god løsning. Det er jo ikke et kæmpe bævl at sætte min Mac ved siden af tv og forbinde de 2?

5. Andre forslag?
Jeg har lige selv købt mig en PS3 og brugte ca. 1 time i weekenden på at få den til at virke som medieafspiller fra min server.

Du skal/kan bruge PS3 Media server (google det) det findes også til mac. Det er super nemt at sætte op og den finder automatisk din PS3. Den kræver dog mplayer, ffmpeg og lidt andet, som du skal installere på din Mac også. Men du skal bare fortælle den hvor dine medie filer ligger, så sørger den for at "transcode" det til PS3'eren, uanset formatet af dem.

Jeg så lige en tegnefilm med ungerne og jeg må sige at det så betydelig bedre ud end når jeg har sluttet en en computer til som afspiller. Så jeg tror den opskalerer det til HD, men det er bare et gæt.

Det kører dog ikke super godt over trådløs, det hakker noget og jeg har en svoger der har lign. oplevelse, så man undgår nok ikke et kabel. Men så spiller det også. Jeg tror det har noget at gøre med PS3'ens måde at håndtere trådløs på, for jeg kan sagtens se film over trådløs med min computer.

Men alt i alt, synes jeg det fungerer fint. Men har dog stadig begrænset erfaring med det endnu.