08 aug 2006, 22:25
Jeg har netop købt en Samsung 940BF skærm, som umiddelbart virker godt og er uden pixelfejl. Men jeg har opdaget et underligt hvidt lys langs den øverste kant af skærmen (horisontalt), og ned langs venstre skærmkant (vertikalt). Det er som et hvidt lys som prøver at skinne i gennem skærmens naturlige sorte baggrundsfarve, og det er kun synligt hvis jeg har en mørk eller sort baggrundsfarve på skærmen. Lyset er ½-1 cm bredt.
Jeg har prøvet at indstille kontrast og lysstyke på skærmen, men det har ingen effekt. Det er åbenbart skærmens naturlige lys som skinner igennem, siden det også er synligt ved de første sekunder af opstarten af computeren (før windows starter).
Kan dette være en skærmfejl, eller er det normalt at baggrundslyset skinner igennem ude i kanterne.
Nogen som har oplevet noget lignende?
Mvh. Michael
Jeg har prøvet at indstille kontrast og lysstyke på skærmen, men det har ingen effekt. Det er åbenbart skærmens naturlige lys som skinner igennem, siden det også er synligt ved de første sekunder af opstarten af computeren (før windows starter).
Kan dette være en skærmfejl, eller er det normalt at baggrundslyset skinner igennem ude i kanterne.
Nogen som har oplevet noget lignende?
Mvh. Michael