Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et Samsung LE32B353 fjernsyn, som jeg har et problem med.

Sagen er den at jeg ser fjernsyn i længere tid end min kæreste og derfor er nødt til at høre lav lyd for at hun kan sove. Får et års tid siden begyndte jeg så at tage høretelefoner på - det var fantastisk at kunne høre hvad der blev sagt ordenligt! :D

Nåh, men for nylig købte jeg mig så et Samsung LE32B353 - og siden har jeg bøvlet med at få tilsluttet høretelefonerne.

Høretelefonerne har et minijack stik, og det prøvede jeg først at sætte i TV'ets eneste minijack indgang - dette var beregnet til lyd fra tv til pc, men prøvede alligevel - det virkede ikke.

Eftersom tv'et har 3 x phono indgange, købte jeg en 2xphono til minijack adapter:
http://www.av-cables.dk/lydkabler/minij ... 25_da.html

I to af phono-indgangene sker der intet når jeg sætter dem i, men i den tredje indgang kommer der lyd i høretelefonerne. Glæden er dog kort - prøver at skrue op og ned for lyden, men det er kun fjernsynets højtalere der reagerer - lyden i høretelefonerne er den samme (og den er ualmindelig høj!!).

Nu har jeg rodet med det i flere timer - prøvet ALLE lydindstillinger på fjernsynet og læst manualen igennem - uden held.

Kan det virkelig passe at jeg ikke kan få lov at skrue op og ned for lyden i høretelefonerne?!

Håber I kan hjælpe.