Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Jeg har netop købt et PHILIPS 42PFL5604H og er løbet ind i et spøjst problem. Min opsætning er følgende:

- 1 TDC TV boks HDMI
- 1 PS3 HDMI
- 1 Sony DVD afspiller HDMI

PROBLEMET
------------
Når jeg sidder og ser tv over TDC boksen er der pludselig ingen lyd. Der kan gå alt mellem 1-40 minutter før det sker. Prøvede så at teste med PS3´eren som jeg normalt kører over surround, og efter jeg satte den til lyd over hdmi/fjernsynet skete nøjagtigt det samme efter 5. min.

Der er ingen forringelse af billedet idet lyden går og jeg kan kun få den tilbage efter at have slukket fjernsynet og tænde igen. Hvis jeg slukker for enheden der taber lyden og tænder igen, mangler lyden stadig.

Problemet er på alle 3 HDMI porte (har prøvet at skifte og bytte rundt på kabler) og jeg har haft nøjagtig det samme hardware tilsluttet et Samsung fjernsyn uden problemer. Det er kun fjernsynet der er udskiftet.

Jeg er helt lost mht. løsning.

Nogen der har en fornuftig forklaring ?

Takker for alle svar.... O_O
Af hdmi
Det lyder godt nok underligt :o fejlen må ligge i din nye fladskærm....den skal retur....surt show :((
Af Engel
.....øv
Havde håbet på der var nogen der ville skrive....ahhh gør bare lige dit og dat.

Nå - så er det den tunge vej ned til butikken :(
Af ctacta
Inden du pakker ned og slæber det afsted, er det måske at overveje hurtig undersøgelse om Philips tv'et kan firmware opdateres via USB, da jeg tror problemet er software og ikke hardware. Husk at når noget er stort og tungt, så er det sælger der skal sørge for transport begge veje :-)
Af Engel
Fjernsynet kan godt softwareopdateres og det vil jeg prøve ASAP.

Hader periodevise fejl, så er det "nemmere" med dem man erhelt sikre på hvornår sker.

Tak for info med transporten, det vidste jeg ikke ! - du er en guttermand.

Jeg vender tilbage med svar om opdateringer fixer problemet. Så kan andre også få glæde af tråden ;)