Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bijedic
Modtager min G10 imorgen, og skal jeg bekymrer mig ang. tab af digital signal når jeg har 13-15 meter kabel?

Det skal siges at det er et ganske almindelig antennekabel som er efterhånden gammel (ca 4-6år) Hvis jeg borre hul igennem skal jeg kun bruge 4-5 meters antennekabel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ordenligt afskærmet kabel og nogle metalhuse på terminalerne kan købes ret billigt. Og det kan sagtens trækkes langt uden at signalet går tabt. Jeg bruger selv et 6 år gammelt selv-samlet kabel på 10 m, der vel har kostet 150 kr inkl. terminaler.
Af Bijedic
yakken skrev:Ordenligt afskærmet kabel og nogle metalhuse på terminalerne kan købes ret billigt. Og det kan sagtens trækkes langt uden at signalet går tabt. Jeg bruger selv et 6 år gammelt selv-samlet kabel på 10 m, der vel har kostet 150 kr inkl. terminaler.
OK, så det nuværende kabel jeg har kan sagtens bruges til fx DR HD via DVB-T uden kvalitet går tabt? Eller sys du jeg burde bore igennem og spare mange meter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan jeg jo ikke vurdere for dig. Jeg kender ikke din bolig. Du kunne jo prøve med kablet først. Hvis der er for meget støj, så vil du få udfald i både billede og lyd, så det er ret nemt at se.
Af Bijedic
Tog den nemme vej. Fik boret igennem og sparede lidt over 10 meters kabel :)
Hold kæft DR HD ser godt ud! gid tv2 og alle de andre var HD :)