Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andy83
Hey hvordan finder mit G10 mine dvb-c kanaler?? skal den stadig stå på findland som på mit V10???
Af Ney
Mener stadig land skal være sverige eller finland ja. Og så skal du ellers udføre en fuld søgning.
Af andy83
Ok... startede med findland men det virkede ikke lisom på mit v10 men tror sverige virker nu... Går bare lidt langsomt. G10 er da els rimlig fint i billed kvaliteten osse!!! Tak for hjælpen chef
Af AD
Jeg har ikke kabel så kan ikke prøve selv, men i DVB-T menuen på mit tv står der "tilføj DVB-C kanaler" så det burde altså være muligt at gøre også med danmark som land.
Om der så kan være andre problemer fx med epg e.l. ved jeg så ikke.
Af Bigby
DVB-C kører fint på min V10 - og jeg har aldrig sat den til andre lande end Danmark.
Af andy83
jamen det er jo godt nok. dvb-c kan ikk komme frem hvis man vælger dk. man er istedet nød til at vælge sverige eller findland. det gælder både mit v10 og g10
Af Bigby
Det er så ikke korrekt. Jeg ved positivt, at jeg aldrig har valgt andre lande end Danmark. Studsede selv over bemærkningen i manualen om, at man skulle vælge Sverige, men valgte altså DK - og der har den stået lige siden.

Det krævede lidt krumspring at få DVB-C kanalerne indlæst - jeg skulle indlæse dem manuelt. Men jeg var i hvert fald ikke inde og ændre landevalget.
Af red_martians
Du har så heller ingen TV-guide. Den forsvinder når man vælger Danmark som land. Den er der ihvertfald ved Sverige.
Af Bigby
Jo jeg har tvguide. Trykker på i knappen og får både nu og næste. Eller hentyder du til en anden guide funktion
Af Abuu
Der henvises til den fulde EPG guide,
Ikke blot nu og næste "guiden" som ved tryk på "i"

EPG under DVB-C virker KUN med Sverige eller Finland.
Af Bigby
Aha, det skal jeg da snarest hjem og prøve.

Er der så nogen ulemper ved at sætte den til Sverige? Kan man stadig køre dansk sprog i menuerne?
Af AD
Bigby skrev:Aha, det skal jeg da snarest hjem og prøve.

Er der så nogen ulemper ved at sætte den til Sverige? Kan man stadig køre dansk sprog i menuerne?
Du kan sagtens vælge et land og et andet sprog.
Men du skal lave en reset/fabriksindstillinger for at kunne vælge nyt land
Af Bigby
Taber jeg så alle kanalpladserne? I så fald er det vist ikke besværet værd.

Guiden er vel bare som på den gamle Selector - med de samme program-beskrivelser som i "Nu og næste"?
Af AD
du taber alt.
Guiden/EPG er en liste over alle programmer på alle kanaler 1 uge frem, ved at markere 1 program og trykke på i kan man så også få udvidet info på det program