Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis jeg personligt stod foran det valg, ville jeg satse på SL8000. For at få en skærm, der i højere grad fungerer som substitut for denne, synes jeg du skal op i Sonys Z5500 serie, men den har desværre ret store problemer med clouding ifølge flere af de tilbagemeldinger brugerne herinde har givet.
Af kimschurmann
Jeg har en we5, som jeg får byttet for anden gang, nu til en z5500 i håb om at den ikke har så meget bleeding i hjørnerne!

Begge mine we5 havde ALT for meget bleeding i de øverste to hjørner - ville i hvert fald ikke anbefale denne model til nogen!

Jeg får en 40" z5500 imorgen i stedet for, hvis det ikke er bedre er sony center gået med at til at refundere købet - men så ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre...

Har overvejet et samsung LED, men problemet er deres glas look-a-like skærme giver ALT ALT for meget refleksion, især i en stue med 3 store vinduer mod syd :(

Hvad ville i vælge hvis z5500 ikke opfylder mine ønsker? Vil gerne betale lidt ekstra for en LED, men gider ikke hvis dens skærm er spejlblank...

Hvad med et panasonic plasma? Stadig problemer med burn ins?
Af kimschurmann
Her er et billede af cloudingen på min we5:
http://daimi.au.dk/~rauff/40we5.jpg

Ved ikke om det er min pc skærm der ikke er kalibreret ordenligt, men synes det ser værre ud i virkeligheden. :-)

Det sjove er (som tidligere nævnt) havde jeg taget dette billede 2 minutter efter det var blevet tændt, ville der ikke have været noget bleeding overhovedet - men det er der efter et par timers brug... virkeligt ærgeligt, bliver heldigvis byttet...