Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JepperDepper
Hej,

Jeg har anbefalet mine forældre at hoppe på et PX-P42S10. Da jeg tilfældvis er tæt på grænsen, kom jeg til at tænke på, jeg kunne suse over og hente skærmen hos Fleggaard.
(http://www.fleggaardshop.dk/pi/Panasoni ... 2_621.aspx)

Da jeg ikke har handlet i Tyskland før, har jeg selvfølgelig nogle spørgsmål, som jeg tænker nogle herinde har svaret på.

Er der forskel på PX-P42S10 og Tape Connections PX-P42S10E?
Er fladskærmen parallelimporteret? Og hvad sker der hvis skidtet skulle gå i stykker? Indenfor de første par år...

Og så kan jeg forstå, at det skal hentes i deres TV-butik, som lukker kl. 18.00. Skal man mon ringe derned og sikre sig, at de har det...?

Håber der er en, der kan hjælpe....

På forhånd tak!
Af Hartmann
Jeg vil referere til en mailkorrespondence, jeg havde med LCD-univers.dk, som ligger i Rødekro, og derfor muligvis også har deres modeller fra Tyskland:
Hej LCD-Univers.dk

Jeg har en forespørgsel til TV'et Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42S10E.

Jeg har hørt, at enkelte har oplevet problemer med MPEG4 tuneren i dette TV og den danske kodning. Jeg er derfor blevet rådet til at forespørge, om dette problem, inden jeg køber TV'et.

Væsentligt er det, hvorvidt jeres TV er hentet fra Tyskland. I Tyskland benytter de så vidt, jeg er orienteret nemlig ikke den samme MPEG4 kode som Danmark.

I Danmark (og det øvrige Norden) benyttes en særlig variant af MPEG4 standarden. Denne variant betegnes NorDig. Udstyr til modtagelse af digitalt TV i MPEG4 standarden skal overholde NorDig specifikationen for at kunne vise tv-signalet.

Så inden, jeg køber dette TV over nettet hos jer: Virker MPEG4 tuneren på det danske net på jeres Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42S10E.

Med venlig hilsen
Jacob Hartmann Sørensen
Deres svar:
Hej Jacob,

Den ”tyske” og den ”nordiske” levering af dette apparat er 100% den samme. Vi har leveringer fra både Panasonic Danmark og fra Panasonic Tyskland, og de har præsis den stamme stregkode mv. Panasonic opfører sig forskelligt afhængig af hvilket land man vælger i opsætningen når man installerer apparatet. Faktisk skal man vælge Sverige som installationsland, hvis man vil have apparatet til at opføre sig korrekt når man vil bruge det på fx YouSees kabelnet til at modtage betalingskanalerne. Dette gælder både for apparater der kommer fra den nordiske eller andre leveringer.

Historierne om MPEG4 og andre ammestue historier er vist groet på et græs hos forhandlere der savner gode argumenter for at betale mere hos dem for den samme vare. Vi ser hver dag Boxer på de Panasonic tv som vi har her hos os. Boxer i Sverige er i MPEG2 og Finland har også MPEG2, så hovedparten af nordiske lande bruger slet ikke MPEG4.

Men ja, vi garanterer at vores apparater virker på det nuværende signal fra Boxer, Stofanet og YouSee.

Med venlig hilsen
LCD-Univers.dk
Steen B. Sødergreen
Ved ikke om det kan hjælpe dig, eller om man skal tage hans ord for gode varer - men her har du det.
Af werder77
Har lige købt et G10 hos Fleggaard - og ikke observeret problemer med at tage yousee digital signal. og har rigtigt nok valgt sverige for at kunne foretage en DVB-C autosøgning.