Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter at have læst testen af SL9000 vil jeg nok falde tilbage på en SL8000 el. SL8500. Eneste forskel skulle være plexiglas foran skærmen på en SL8000 og rigtigt glas foran skærmen på en SL8500.

Hvad er forskellen på plexi og glas på et tv?

Under test er der nænt noget mere reflektion ved alm. glas, det vil jo tale for plexiglas. Ellers så føles det mere rigtigt at bestille glas end plast.

Hilsen Anders
Af tillebeck
Ok, det var der så allerede givet et svar på... men det lå (en smule) gemt i en tråd om SL9000 vs. SL9500.

Men her er det. Taget fra: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13297
Mht. spørgsmålene omkring glas vs. plastik, så har jeg ikke testet dem op imod hinanden.

Skulle der være en forskel, ville jeg mene, at glasfronten vil give en smule mere reflektion og koste lidt på betragtningsvinklen. Samtidig kan der også argumenteres for en lidt bedre billedkvalitet, som det er set hos nogle pc producenter, der er begyndt at bruge glas på fronten af deres pc'ere.

Derudover er det meget tynde stykke plastik, som sidder foran på skærmene med glas- og plastikfront også blevet fornyet med en special coating, der skulle mindske anti-reflektioner ret markant. Det sammenholdt med en ny måde at støbe vores fronter på, så vil jeg endeligt konkludere, at der ikke burde være den store forskel.

Håber ovennævnte nogenlunde besvarer de stillede spørgsmål - ellers står jeg naturligvis til rådighed!