Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hhb97b
Hej

Hvordan slå jeg overscan fra på et panasonic g10? Jeg kan ikke finde det i menuen.

På forhånd tak
Af eriks14
Menu / Indstilling / Andre indstillinger / Overscan
Af werder77
bør man som default slå overscan fra egentlig? eller kun i nogle tilfælde?
og hvad gør denne funktion?
Af hhb97b
Hej

Hvis jeg går ind i menu under instillinger/andre instillinger , så ser jeg kun 4 menupunkter. De 4 er

Intelligent Frame creation
Dvale-tilstand
Led for SD-kort
Tidszone

Hvis jeg kigger i menuen instillinger/system/system informationer , så er software version 1215-10000

Tv er helt nyt men kan det være en for gammel version af softwaren?
Af Zarocq
Nu skal jeg passe på hvad jeg skriver, for jeg er stadig lidt ny i det med mit G10, men det er vist ikke alle indgange man kan ændre på overscan.

Ungerne spiller Wii lige nu, så kan ikke tjekke det på alle indgange, men på Component-indgangen kan man ikke ændre overscan.

Softwaren er i hvert fald ikke for gammel. Din er sidste nye udgave, jeg har hørt omtalt.

/Henrik
Af hhb97b
Hej

Jeg fandt ud af at når aspekt ratio står på automatisk så kommer overscan menupunktet ikke frem. Da jeg ændrede det til 16:9 så kunne jeg slå overscan fra :)

takker for hjælpen
Af werder77
ok, prøver lige igen: Hvad er formålet / fordelen ved at slå overscan fra / til ? og hvornår bør man slå det fra fx?
Af Zarocq
Nå, så har jeg også lige lært noget idag - tak hhb97b! :D

Overscan - forestil dig, at du zoomer en anelse ind på billedet, når du slår det til. Det fjerner de yderste 2-3% af billedet, så generende flimmer i udkanten af billedet skæres af.

Overscan skal slåes fra, hvis du vil have 1:1 pixel-mapping på f.eks. et billede fra en tilkoblet PC.

/Henrik
Senest rettet af Zarocq 15 nov 2009, 03:27, rettet i alt 1 gang.