Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg står i den herlige situation, at jeg langt om længe har besluttet mig for at flytte hjemmefra. Jeg skal derfor blandt andet have købt mig et par fjernsyn, og så fandt jeg selvfølgelig vej herind.

Jeg skal gerne have noget i størrelsen 46"-50" i stuen, som gerne må ligge i prisklassen 8-10.000 kr. I soveværelset har jeg tænkt mig et 40" til 6-7.000 kr.
Begge fjernsyn skal kunne fungere perfekt med YouSee-kort, da jeg vil have hd-tv uden boks, og helst 100 Hz. Jeg spiller ofte på PS3 (og ser Blu-Ray-film), så ved ikke om det også har noget at sige ang. hvilket tv jeg vælger. Desuden ser jeg ofte fodbold.
Og er 40" evt. overkill i et soveværelse? Prisen svinger jo ikke voldsomt på 32"-40", så det er intet problem prismæssigt.
Det er lige meget om det er plasma eller LCD, så længe billedet er i orden.

Jeg har selvfølgelig kigget lidt rundt på flatpanels' awards osv., og der fandt jeg W5500-serien fra Sony. Priserne ligger endda inden for den prisklasse, som jeg har i tankerne. Dog har jeg lidt problemer med at finde ud af, om de virker med de kort fra YouSee, og om der eventuelt er alternativer til W5500-serien. I de specifikationer jeg har fundet, står der at der er PC Card i tv'et. Er det korrekt forstået, hvis dette giver muligheden for at stikke et kort i fjernsynet?