Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal til at investere i en ny computer. Der hører en skærm med, men jeg er lidt nysgerrig for om det kan sluttes til fjernsynet med et godt resultat, når jeg skal spille.

Jeg har et Philips 32PFL8404H. Der er VGA, S-Video og HDMI til at slutte til TV'et. Hvad er bedst?

Computeren står 5-6 m fra TV'et. Kan jeg trække kablet så langt?

Nu har jeg søgt en del herinde, men jeg har ikke helt fået det afklaret. Er der forsinkelser når jeg bruger TV'et som gamer skærm? Ikke sjovt at Need for Speed hakker eller kører med forsinkelse.

Håber I kan hjælpe mig.
fimpeandersen skrev:Jeg skal til at investere i en ny computer. Der hører en skærm med, men jeg er lidt nysgerrig for om det kan sluttes til fjernsynet med et godt resultat, når jeg skal spille.

Jeg har et Philips 32PFL8404H. Der er VGA, S-Video og HDMI til at slutte til TV'et. Hvad er bedst?

Computeren står 5-6 m fra TV'et. Kan jeg trække kablet så langt?

Nu har jeg søgt en del herinde, men jeg har ikke helt fået det afklaret. Er der forsinkelser når jeg bruger TV'et som gamer skærm? Ikke sjovt at Need for Speed hakker eller kører med forsinkelse.

Håber I kan hjælpe mig.
HDMI er klart at foretrække. S-video er forresten håbløs forældet, og du kan ikke engang trække en særlig høj opløsning via sådan et stik. Du kan sagtens få HDMI-kabler i de nævnte størrelser. Medmindre du har fået en decideret gamer-skærm sammen med din PC, vil jeg næsten tro, at dit Tv vil klare opgaven bedre, og jeg har ingen problemer med forsinkelser eller lignende på min fladskærm, ej heller mine venner.
Af fimpeandersen
Jamen det lyder jo herligt. Jeg har fået læst, at HDMI kablet skal være af rimelig kvalitet for ikke at miste for meget ved længere træk. Tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja ved lange træk. 5 m er ikke specielt langt i den sammenhæng, så du behøver ikke købe spitzenklasse-kabler til den længde. En god ting at huske:
Hvis du får lyd og billede gennem kablet uden, at der kan ses/høres fejl (disse er MEGET tydelige), så vinder du intet ved, at købe et dyrere kabel. Du kan derfor med fordel prøve, at købe et billigt kabel på nettet, og sende det retur hvis det nu var af for dårlig kvalitet.