Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle bruger på Flatpanels.

Jeg har nu haft mit dejlige Samsung LE37A656 i godt 2 år. Jeg har aldrig haft problemer eller været utilfreds. Men hvis man læser specs, eller de specs jeg har læst skulle den have, analog, DVB-T samt DVB-C.
Mit tv er dog købt ved Fleggård og derfor virker mit DVB-C ikke som det burde. Jeg har dog fået adgang til Service Menuen og mangler nogle korrekte Danske indstillinger for at teste om dette vil hjælpe. (Service Menu = Info - Menu - Mute - Power) Går jeg ind under den første menu, 1 Option Table (Service), så ser det således ud:
Factory Reset
Country Others-1
Ready off
Inch Inch
Dimm Type INT
Type 37L AG100 72
Model Option AMBER
Anynet + ON
Light Effect OFF
TTX ON
TTX List FLOF
TTX Group UserOSD
Carrier Mute OFF
High Devi OFF
Volume Table EU
HotPlug ON
HotPlugCtrl ON
HotPlugDelay 9
AutoPower ON
LNA Menu ON
Hotel Option OFF
Gamma 0,93
Tuner Select AUTO
Language English
Ch Table SEH
DDR SAMSUNG
Store Demo OFF
Nodic OFF
Arabic OFF
NT Conversion OFF
Control
PDP Filter 58F_MFT
PDP Group S5E_DMeL
Spread Spect

Nogen der gider hjælpe mig ved at sende deres fulde specifikation fra Option Table, for jeg har en idé om at jeg skal vælge Nordic -6, Nordic-7, Nordic-8 eller Nordic-9 samt nogle andre Tunere eller Ch Table for at kunne få min DVB-C Tuner til at kunne kører med Yousse. (Det skal siges at menuen er den samme på mange modeller og derfor behøver det ikke være fra et LE37A656, min søster har samme problem med hendes fra Fleggård)
På forhånd tusinde tak for jeres hjælp, og efter jeg har testet en af jeres specifikationer sender jeg lige et feedback tilbage da jeg kan læse der er mange som har problemer med DVB-C og deres parallel importeret TV.

Mange venlige hilsner Henrik. :)
Af mole
Har det samme tv og de samme problemer som du her beskriver.

Har du fundet en løsning??
Af henrik_k_thyssen
Desværre ikke endnu. Hvis jeg gør skal jeg nok lige skrive herinde.
Af johnson
Hej <henrik_k_thyssen

Dit TV har ikke MPEG 4 Tuner :(( men det har LEXXA676
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
A656 har godt nok ikke MPEG4, men så vidt jeg ved, så havde den danske model da DVB-C (blot med MPEG2), som skulle kunne bruges til SD kanaler. Forudsat at man altså kan få åbnet for tuneren på den parallelimporterede version også.