Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nej, du skal bruge en DVB-C tuner uanset hvad. Modulet skal også bruges sammen med en DVB-C tuner, da det er heri man sætter programkortet fra udbydere.

YouSee har dog et frit digitalt net. Læs mere her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1256721997

Mht. de nye digitale signaler der åbner her i weekenden, så vedrører det kun antenne-Tv - ikke kabel-tv og derfor ikke dig. Læs mere her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1256630935
Af lubek
hvad er det så kortet hjælper, for jeg troede at den kode man får at yousee, bare skulle tastes ind på tv'et når ca-modulet var i. Det har en panasonic mand ihvertfald fortalt mig

Men hvad skal man så bruge den ci-slot det er i fjernsynet til
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
lubek skrev:hvad er det så kortet hjælper, for jeg troede at den kode man får at yousee, bare skulle tastes ind på tv'et når ca-modulet var i. Det har en panasonic mand ihvertfald fortalt mig

Men hvad skal man så bruge den ci-slot det er i fjernsynet til
Den skal du bruge hvis du har HD kanaler fra YouSee eller får kabel-tv fra f.eks. Telia Stofa. Hertil tilføjer man så CA modulet, hvori programkortet fra tv-udbyderen ligger.

En DVB-T tuner er dog KUN til antenne.
En DVB-C tuner er KUN til kabel-tv.

Det virker ikke på tværs af platformene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skal forstås således, at PZ85 godt nok har et CI slot, men dette slot er udelukkende til indstættelse af en kortlæser, hvori dekoderkortet kan sidde. Der er ingen funktionalitet ud over læsningen af dekoderkortet i CI slottet, men derudover så skal TVet være forsynet med en tuner, der kan bruge dekoderkortet. I dit tilfælde kan du dekode DVB-T kanaler, såsom dem fra Boxer, hvis du sætter det rette CA-modul i (hvilket igen kun er en kortlæser - intet andet) og sætter det rette dekoderkort i denne kortlæser. Der er pt. kun én HD kanal, som sendes via DVB-T, og det er DRs kanal, som starter i november, resten er alm. SD TV.
Af dkscan
PZ85 er et på mange måder fremragende tv, men tunermæssigt er det aldeles forældet efter danske forhold.
Da det ikke har DVB-C kræver det ekstern boks for at se digitale kanaler via kabel.
DVB-T tuneren har kun MPEG2, så via egen antenne kan man kun se DR1, DR2 og TV2 og dett ekun frem til 2012. De nye gratiskanaler fra DR og Boxers kanaler benytter alle MPEG4. Så disse er også kun mulige via ekstern boks.
I 2012 skifter DR1, DR2 og TV2 også til MPEG4.
Af xcardman
Når yousee skifter standard på et tidspunkt er alle tv i forældet på tuner området.
hvis man gerne vil have det optimale fra yousee

så køb en box og mulitifjernbetjening og behold dit tv mange år frem.

derfor har min holdning altid været køb det tv med det bedste billede som man har råd til.
alt andet kan man altid skifte ud.
Af lubek
okay mange tak, nu fatter jeg det.
Men tror først jeg skal have en snak med nogle Panasonic folk da de har lavet en utrolig dårlig vejledningen, og jeg har det heldigvis på skrift :) så nu må vi se hvad de gør ved det