Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Per Ole
Jeg er nysgerrig, vedrørende et problem på Philips 9604H, som jeg iøvrigt på mange måder er tilfreds med.
Men det har et problem, nemlig at DVB undertekster forsvinder i det øjeblik, du fx betjener volumenkontrollen, og de er væk, ligeså længe lydstyrkebjælken vises på skærmen, dvs. i ca 7 sek..
Philips siger, at det er som det skal være, da skærmen ikke kan vise 2 informationer på samme tid.
Man skulle så tro, at hvis man i menuen valgte lydstyrkebjælken fra, ville teksterne kunne vises, men nej, det ændrer intet.
Det er sindsygt irriterende, da flere replikker i en film jo risikerer at gå tabt, hvis man nu syntes man har behov for at ændre lydstyrken undervejs.
Er der nogen af jer som kan hjælpe mig med at svare, hvordan andre fabrikater håndterer dette? Om de også har det problem?
Og husk, det er kun DVB tekster, altså de tekster som man kan vælge til eller fra, som giver problemer, og det er for øjeblikket (vistnok) kun TV2 som sender undertekster på denne måde.