Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ramuchamp
Er efterhånden ved at være sikker på at jeg vælger S10 (Kan godt finde på at ligge tæt på tv'et - og det faktum at der ikke er blæsere i tiltrækker mig mere end G10+Den lavere pris self :))

Men læste så under specifikationer, at selvom det er Full HD(1080p) Så har det 'kun' 900 linier (se http://www.panasoniccenter.dk/produkter ... p42s10.htm )

Hvad vil det sige?.. Gælder det kun under visning af still-billeder(for så er jeg ligeglad) eller hvordan?

(Og evt. nogen der kan kommentere på om G10'eren vitterligt er de ekstra penge værd - når jeg hellere ville være blæserne foruden)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror at ordlyden skal være, at S10 har en motion-opløsning på 900 linjer. Man måler ind i mellem den "visuelle opløsning" på både stillestående og bevægende billeder. Fordi fladskærme stadig har problemer med hurtig bevægelse, så falder noget af opløsning (detaljegraden) på netop bevægelse. Det indikerer således blot, at S10 vil levere et næsten lige så skarpt billede i bevægelse som på still-billeder.
Af Random_Hero
Blæserne er meget stille og er ikke i en høj toneart så de gener øret. Det er IKKE noget jeg lægger mærke til!