Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ckn
Hej... Jeg ved at emnet har været oppe og vende før, men synes jeg mangler svar på hvor meget forskel der er mellem disse to fladskærme...

Mine forældre har fået tilbudt et 42" S10 af den lokale antennemand (panasonic-center) til 7499 kr. G10 skal koste 9999 kr. Kan ikke finde ud af om G10 er de sidste 2500 kr værd? Værre bliver det at min egen lokale forhandler tager 7995 kr for G10... Personligt ville jeg anbefale dem et G10, men de vil kun handle ved deres egen lokale forhandler...

Jeg kender ikke S10 så jeg kan ikke udtage mig om det... G10 har jeg set i aktion, og var med i overvejelserne da jeg købte fladskærm for nyligt. Valgte dog et V10 i stedet.

Kan man "handle" med dem i Panasonic-Center? -for jeg synes godt at en prisforskel på 2000 kr er meget...

Hvor meget forskel er der på panelet i S10 og G10? Hvor meget bedre er NeoPDP? Har G10 lavere strømforbrug? Er billedprocessoreren bedre i G10? 400 Hz kontra 600 hz? S10 har ingen blæsere, G10 har...

Er ved at få grå hår, fordi de nu har lagt ansvaret over på mig... :( Fjernsynet skulle blive leveret i denne uge, så der er ved at være lidt tidspres... Håber nogen hurtigt kan komme med lidt hjælp... :)
Af velsing
Tjaa...

Jeg har fuldstændig samme spørgsmål....

Er et par klik fra at købe x10, men overvejer nu i sidste øjeblik S10, -og måske G10....

Men hvad er forskellen...

Ingen blæsere på S10 tiltaler mig...

Hvor ligger katten begravet?
Af Th@mas
velsing skrev:Tjaa...

Jeg har fuldstændig samme spørgsmål....

Er et par klik fra at købe x10, men overvejer nu i sidste øjeblik S10, -og måske G10....

Men hvad er forskellen...

Ingen blæsere på S10 tiltaler mig...

Hvor ligger katten begravet?
Der er ingen kat begravet, har en S10 fra Juli og billedet er i top. G10 teknologien er en anelse nyere. http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 146,00.htm
Jeg valgte S10 frem for X10 da min datter smider sig lige foran TV'et og kigger og så er Full HD bedst med den afstand.

Mvh
Thomas
Af velsing
Hej Thomas.

Nå, min lærlinge økonomi, samt s10'erens højere strømforbrug afgjorde valget og jeg landede på en X10 42".

I slutspurten skal det dog siges at jeg opdagede, at LG PQ6000 også fandtes, med et i mine øjne så meget flottere design, at havde jeg kunne bestille det til imorgen, var det blevet det.

Men til under 5.5k kunne jeg ikke fremskaffe det til imorgen, og jeg landede så på X10 hos Komplett formedelst cirkus 4.750,-.

Jeg kommer glad fra PX80, og opgraderer kun pga Mpeg4 og til dels Dvb-c, (samt hvad fruen endnu er uvidende om, fra 37" til 42"...), så jeg er sikker på, at jeg ikke fortryder spor...

Men Det LG er dælemenemig pænt ;-)

http://www.testfreaks.co.uk/tvs/lg-42pq6000/

Venligst

Velsing