Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen herinde der har opsat netværk til Panasonic PS-P42V10 E ?
Jeg har i alt fald svært ved det, jeg har installeret programmet TwonkyMedia på computeren sat et netværks kabel i min hub og tilsluttet det til fjernsynet. Følger så instruktionsbogen hvor der står jeg skal gå til Softwareopdatering, men jeg kan ikke lave nogle opdateringer, har så prøvet at gå videre til "Hent IP-adresse" hvor der står man bør indstille til automatisk, men der sker indtet, der bliver ikke hentet nogen IP adr. man kan også indtaste manuelt, men hvor får jeg denne IP adr. fra ? Jeg kan ikke rigtig komme videre herfra , har prøvet utallige gange på den ene og anden måde men kan ikke forbinde min com. med Panasonic PS-P42V10 E.

Er der nogle det er lykkedes for og hvordan gjorde I.

Mvh. Natskyggen.
Af Guruen
Lad mig starte med at skrive, at jeg er dybt imponeret af Viera funktionerne på V10.

Jeg bruger Tversity som medieserver på min laptop. Opsætningen er super enkel.

TV til min trådløse router fra Yousee
Trådløs adgang fra PC til Router

I tv-menuen vælges indstillinger->Link indstillinger->opsætning af netværk->Forbind til netværk (Automatisk IP, Auto DNS).

Start Tversity servicen og gå i Viera Medieserver og vælg pc'en som nu skulle dukke op.

(Havde i starten problemer med min router der lige skulle genstartes. Tv'et skev fejl i DNS)

Nu kan man på pc'en i Tversity tilføje de foldere der skal shares ud til fjernsynet.

Det virker super imponerende!!!

- Og mig som ikke troede jeg ville bruge det til noget som helst...
Af Natskyggen
Tak for svaret, jeg vil prøve om jeg kan finde ud af det. Det lyder rigtig spændene glæder mig til at bruge det :)