Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej FlatpanelsDK.

Mit tv er begynt, at vise meget rødlige ansigter på mennesker og billedet ser generalt ud som om der er skroget op for lysstyrken og skarpheden. Det er også som om selve panelet blinker meget svagt.
Hvad kan der mon være galt. Er det en rep. eller kan det betale sig?

Det er et ca. 3 år gammelt Samsung LE-40M71B det drejer sig om. Jeg er godt klar over, at det ikke er toppen af poppen, men det har sku klaret sig rimeligt godt end til for et par uger siden.

Håber på lidt ekspert hjælp/viden.
På forhånd tak for nok den bedste side på nettet. :)

MVH Thomas.
Af AGF
Må være en virus ! For mit tv ( samme mærke og model ) 3 år gammel i næste måned, stod af på sammen måde med farverne i går fredag 23/10.. :(

Så håber nogen har en ide om denne fejl ? :)

Mvh Robert
Af Thomas T. Sørensen
Jeg må sige, at det ikke er det bedste tidspunkt, at invistere i nyt tv lige nu, op til jul :)
Derfor kunne det være fedt hvis en eller anden viste lidt om denne for mig mystiske fejl.

MVH Thomas
Af bantam
Kan man stadig skrue op og ned for f.eks. farve og skarphed?

I givet fald, husker TV'et så ændringerne når det har været slukket helt (stikket trukket ud)?
Af AGF
For mit vedkommende har det vist sig at være en periodisk fejl. Startede i fredags og og var der stadig lørdag. Om aftenen var det dog helt væk, og hvis ikke det var fordi jeg bare sad og ventede på at fejlen skulle dukke op igen, så kunne jeg have nydt en film om aftenen :)

Når jeg ikke bruger tv, er der slukket på kontakt. Alle funktioner i tv virker som de skal, også når det fremstår med defekt billed. Må være panelet el. det som styrer det som er defekt, måske en gammeldags koldlodning.

Må også sige at jeg blev temmelig overrasket over at se det ikke kun var mig som havde fået en sådan fejl i tv på samme tid..

Derfor skrev jeg, for det kunne jo være at Samsungs tv ikke kunne klare mere end 3 år.. :D

Mvh Robert
Af Thomas T. Sørensen
Hey Robert.

Det er nøjagtig det samme hos mig. Alle funktioner virker som de skal når tv'et er tænt bortset fra et korrekt billed.
Jeg slukker for strømen på stik kontakten på vægen om aftenen, men ellers slukker jeg på tv'ets kontakt om dagen. Der er generalt ingen forskel.
Jeg har også en mistanke om, at det kunne være panelet. Måske er vi de første der oplever, at have et Samsung tv i mere end tre år hvor defekt-timeren er blevet aktiveret. :D

MVH Thomas.
Af Thomas T. Sørensen
Hej.

Ja, periodisk fejl er det vel, for i går aftes fejlede tv'et ikke noget andet end det jo er tre år gammelt.
:D
Af Kilroys
Typisk fel för M71 modellen. Felet är kontroller (t-con) kortet
som finns mellan mainboardet och panelen. Detta måste bytas.
Af Thomas T. Sørensen
Hey Kilroys.

Velkommen på siden og mange tak for infomationen. For nyligt læste jeg inde på Minhembio om problemer med periodisk fejl og panelet på M71 modellen. Jeg vil kontakte et lokalt værksted og få det skiftet. :)

MVH Thomas.