Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
Mener at have læst at forskellen på et HD og Full HD kun kan ses hvis man sidder max. 1 meter fra tv'et.

Er dette korrekt?

Forstår det egentlig ikke, for en bedre opløsning bør da give bedre billede, det kan man jo se på en computerskærm (men den sidder man selvfølgelig også tæt på).
Af Lars K
Korrekte farver, fornuftigt sortniveau og god billedbehandling giver dig bedre billede.

Full HD er mere en "funktion" end det er et kvalitetsstempel.

Det kan godt være det er fedt at have en bil der kan køre 300 km/t, men hvis komforten og kvaliteten ikke er i orden er det en kedelig oplevelse. ;)
Af lennon
Fuld udnyttelse af full-hd har bla noget med skærmstørrelse og siddeafstand at gøre. Jeg vil dog lige påpege at full-hd ubetinget er en fordel på alle skærmstørrelser, når man ser still-billeder (JPEG- dias)
Af therunemeister
Det er korrekt at ved normal afstand kan man ikke se forskel på full-HD og HD opløsning hvis det bliver vist på samme panel. Dog er det muligt at se en slags 'screendoor effect' på alm. HD paneler hvis afstanden ikke er så stor til TV'et. Så betyder det for mig intet at man ikke kan se forskel på opløsningen som sådan når man kan se nettet af pixels på den ene. Jeg ville til hver en tid vælge full-HD af denne grund alene.