Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coolcom
Hey

Jeg står og skal have en ny fladskærm og mit budget ligger på ca. 5000 kr.

Jeg har ikke fulgt med i udviklingen af fladskærme så jeg står lidt på bar bund med hvad der godt og hvad der er skidt, så jeg håber i vil hjælpe mig :)

På forhånd tak.
Af Yankee
Det kommer jo an på mange ting!

Størrelsen ??
Skal den bruges til digitalt kabel-tv ??
Skal den bruges til TV/Film/Sport/Konsol ??

Til 5000 ville jeg nok holde mig til et fjernsyn som Sony 32W5500. Det er Full HD, 100hz og har alle de tunere, du kan få. Et rigtig fint fjernsyn til prisen, hvis du kan nøjes med 32" :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic X10Y er også et godt bud i dette prisleje.
Af coolcom
Lige pt. skal jeg bruge den til et værelse, men da jeg snart flytter i lejlighed skal den nok stå i stuen, og så ved jeg ikke helt om 32" er stort nok?

Den skal bruges primært til film og konsol.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan få X10Y i 42" for ca. 5000 kr.
Af coolcom
X10Y ser okay ud, men det jeg lige lagde mærke til var at den ikke har full HD. Betyder dette noget?

Jeg har også hørt at indenfor fladskærms TV er samsung eller philips det bedste. Er dette korrekt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvem har fortalt dig, at Philips og Samsung er de bedste? Folk fra Philips og Samsung? Det lyder som sælgersnak, og det er forkert.

Fuld HD er ikke vigtigt. Vi har skrevet flere artikler om emnet, som du kan læse i vores fokussektion. Du kan starte med, at læse vores købsguide.
Brugeravatar
Af truehorses
Nej...Ikke i forhold til X10Y som nok er absolut bedste bud til prisen...
Men LÆS nu diverse artikler om relevante emner......

Skal du også bruge det til pc skærm ville jeg gå efter Sonyen.....
Brugeravatar
Af Fibber35
Hej Yakken

Lige et supplerende spørgsmål til din kommentar vedr. full hd ikke er vigtig, gælder det også hvis man ser bluray?
overvejer at skifte mit gamle Philips 32" tv med med pixel plus og digital surround med et 42" panasonic X10 suppleret med et sony dav-200 lydanlæg(lyder meget godt til prisen). Jeg har dog lige akkurat plads til 46" G10 som er full hd som jeg så overvejer at supplere med Panasonic SC-BTX70(bluray lydanlæg). Mit spørgsmål er så skal jeg gå efter den dyre løsning til ca. 15.000,- eller får jeg mest value for the money ved 42" X10 løsningen til ca. 7.500.

Og lige en undskyldning til Coolcom for at jeg bryder ind i din tråd ;)

Hilsen

Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Humlen omkring fuld HD vs. alm. HD har ikke noget med kildematerialet at gøre. Det har noget med skærmstørrelsen at gøre. Så længe skærmen ikke er større end 37", 42" eller 50" så er fuld HD ikke spor vigtigt da du skal sidde latterligt tæt på skærmen før du kan se, at det er et fuld HD billede du ser på.

Nu er der andre forskelle end opløsningen mellem G10 og X10. Men det er ikke pga. opløsningen du skal vælge G10.
Brugeravatar
Af Fibber35
Hvis jeg vi antager at jeg går efter 42" er det så fornuftigt at smide 3000,- ekstra i for at få G10?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det må du selv afgøre ved at opveje de ekstra features du får i G10. Farverne er bedre, men vi kan jo ikke afgøre hvor meget 3000 kr. betyder for dig - jeg synes eksempelvis, at et LX5090 er 10.000 kr. mere værd, men det gør du jo nok ikke...