Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde og har ikke den store viden indenfor emnet tv.

Jeg skal ud og købe et fladskærms tv på et budget ca. 5.000-6.000 kr og havde fundet frem til et:

Sony KDL40V5500K (hos elgiganten)

Men nu har de det så ikke lager og jeg står og vil gerne have et nyt tv indenfor den næste uge.

Så derfor: Hvilket tv ville I anbefale indenfor det budget jeg har? (Vil gerne kunne tilkoble min pc og wii til tv'et og har ikke surround-sound så der skal være okay gode højtalere på tv'et)
Har hørt en del om at plasma skulle give et godt billede, men der er så mange informationer mht. tv at jeg bliver helt forvirret.

På forhånd tak!

//Ekstra1: Overvejer nu i stedet et Samsung LE40B535XXE, men der fandt jeg en tråd herinde hvor dette tv blev stærkt frarådet. Hvorfor?

//Ekstra2: http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... =1&TPN=500 Denne tråd har de to tv jeg har kigget på, men der bliver anbefalet et plasma i stedet. Så vidt jeg har kunnet søge mig frem på nettet så har det anbefalede plasma bare dårlig lyd (øv øv :(( )
Af Nick_S
Panasonic X10 har ganske udmærket lyd for en fladskærm at være. Jeg lover dig at den ihvertfald har bedre lyd end Samsung 40B535!

Min gamle bedstefar der havde B&O MX7000 før, har lige fået sig en TXP-37X10 og han er faktisk ganske tilfreds med lyden.

Du får ikke et bedre tv til prisen end X10'eren.
Tigris skrev://Ekstra1: Overvejer nu i stedet et Samsung LE40B535XXE, men der fandt jeg en tråd herinde hvor dette tv blev stærkt frarådet. Hvorfor?
Jeg har lillebroderen LE32B535 og er voldsomt irriteret over at jeg ikke kan få lov at sortere rækkefølgen af de digitale tv kanaler. De analoge kanaler kan jeg flytte rundt som jeg vil og lægge på de programnumre jeg foretrækker, men de digitale kanaler kan der ikke flyttes på. Trist, for jeg er ret vild med billede, lyd og design, men jeg kan bare ikke anbefale nogen at købe et tv hvor kanalrækkefølgen ikke kan sorteres. Hvis Samsung en dag leverer en firmware update der fikser problemet, er der tommel op herfra.
Af ferrold
Hej,

Jeg står selv i samme situation og ville bare høre om du kom nærmere en beslutning ;)

Pt. kigger jeg selv på Panasonic's 42X10 eller et 42XV635 fra Toshiba (LCD) i den prisklasse

Mvh. Christian
Af Jkaldau
Det er ikke for lyden man skal ha' en X10, men ja det er en rigtig god fladskærm for pengene! du skal dog huske på at det er en plasma og måske ikke er den mest egnede til stuen. (ihvertfald i dagtimerne)