Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.... Imorgen køber jeg så mit nye tv, begynder at føle mig lidt presset da alle fortæller de snart ikke har flere, er de to billeder Identiske ?? Er der kun den tyndere skærm og den løse tuner til forskel ?? Kan godt fristes med ikke at skulle have så mange ledninger til skærmen, men skal jo smide 4500 mere og vil jo under ingen omstændigheder have en dårligere skærm...... Så please håber der er nogen der kan og vil hjælpe mig her......
Hilsen Leif.....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får også "Pure"-indstillingen, der er det tætteste du kommer på et kalibreret billede uden at skulle betale for en egentlig kalibrering. En kalibrering koster ca. 3000 kr.
Af Nærig jyde
Hej Yakken og takker for svar...... Denne pure indstilling.... Vil du mene at den næsten er lige så god som en kalibrering eller blot en midlertidig løsning.. ?? Er den ok vælger jeg sikkert et 500a..... Men er vi enige om at biled kvaliteten er den samme...... ??
På forhånd tak.....
Hilsen Leif....
Af lennon
Nærig jyde skrev:Hej Yakken og takker for svar...... Denne pure indstilling.... Vil du mene at den næsten er lige så god som en kalibrering eller blot en midlertidig løsning.. ?? Er den ok vælger jeg sikkert et 500a..... Men er vi enige om at biled kvaliteten er den samme...... ??
På forhånd tak.....
Hilsen Leif....
500 skulle faktisk have et marginalt bedre billede end 5090.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan sagtens benytte "Pure" uden at få 500A kalibreret.
Af Nærig jyde
Ups.. Jeg spurgte sikkert dumt...... Det jeg mente var om Pure er så god at det måske ikke er nødvendigt at bruge de mange penge på en kalibrering..... Eller ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er det ikke også dét jeg svarer på?
Af Nærig jyde
Griner.... Tjaa... Troede du mente at jeg godt kunne bruge funktionen Pure uden at tv var kalibreret, men kan så forstå at du mener at det formodentlig er tilfreds stillende for mig at bruge Pure funktionen og spare de 3000..... Så bestiller en 500 imorgen tidelig...... Er meget spændt på at få det monteret..... Og takker for input...