Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PSYGoZz
Hej alle :)

Jeg står og skal købe et nyt tv, da jeg er ret træt af mit gamle 21" O_O
Jeg har fundet frem til LG 42LH7000, jeg har dog kun læst om det på nettet. Det skal for det meste bruges til at se film, tv, lidt xbox360 gaming og så som pc skærm en gang imellem.
Jeg har fundet det til 7000kr. inkl. fragt.

Jeg syntes selv specifikationerne ser lovende ud.
Link til specs.
http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... l=NOTHING#

Er der nogle der kan fortælle mig om det er et godt køb? Eller kender i et bedre et 42" til ca. samme pris?

Hilsen Mads.
Af dieseldk
Hej

Har dette tv og er rigtig glad for det.
Bruger det mest til film 720p/1080p
Lidt xbox360 og tv.
Synes det klare SD signaler rigtigt fint når man ser hvordan det tit ser ud på andre skærme.
Af Egern
Hejsa:)

Jeg har lige fået stjålet et fjernsyn af samme type blot 37 tommer...

Det er generelt et fjernsyn jeg har været rigtig glad for og som mest er alt er blevet brugt til 1080p film og 720p... men også en smule gaming fra pc'en!

Jeg har dog et par enkelte bemærkninger:

1) Ved bevægende objekter med skarp kontrast til baggrunden ses en eller anden form for slør - problemet kunne evt. være dårlig de-interlacing efter hvad jeg kunne læse mig til (men jeg ved ikke om fjernsynet kunne indstilles bedre end jeg gjorde - altså jeg prøvede det meste men famlede mig rundt i blinde)

2) samtlige ind/ud-gange sad på bagsiden og det blev derfor en smule træls at sætte op på væggen (jeg synes ellers man kunne se på billeder at der var et par indgange på siden men måske det var for den større version af slagsen og bare ikke på 37")

Udover det elskede jeg billedet og de funktioner modellen havde (jeg havde f.eks. bare smidt mine DVD'er og bluray ind på en ekstern harddisk og koblet den til fjerneren - så kunne jeg bare bruge fjernbetjeningen til at vælg og vrage)

Jeg sidder nu og venter på forsikringspenge og overvejer virkelig at købe det samme igen synes bare at problem 1 var lidt nitten :)

/Egern
Af Egern
Jeg sad lige og kiggede lidt rundt på nettet for igen at beslutte mig og fandt denne video hvor AVforums.tv gennemgår fjernsynet i 42" (som så har HDMI udgang på siden)

Men den er ret god (ihvertfald for min viden)...

http://www.youtube.com/watch?v=FNm_Y97lPEA
Af dieseldk
Det slør du snakker om kunne godt være nogle fejl som opstår når tv beregner det ekstra billede det sætter ind ved 100hz, det ses mest hvis trumotion er sat til høj men kan også ses af og til ved lav men forsvinder hvis man vælger fra.
Af Egern
okay super - jamen tak for det så ved jeg det hvis jeg ender op med det fjernsyn igen ;)