Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kleitus
#74997
Tak for en god test - har glæder mig længe til at læse den. :)

Glemmer du ikke at fortælle at det også har indbygget digital surround forstærker?

Så ud over at højttaleren er rigtig fed så fungerer den også som center højttaler og TV'et har indbygget surround forstærker.

Dette er i min optik også en kæmpe fordel i forhold til andre mærker. Man skal ikke have en boks stående til det. Man sætter bare 4 højttalere og en sub direkte i TV'et og så har man digital surround. Ok højttalerne skal selvfølgelig være B&O det er klart... :p
Af fodboldgal
#74999
Tak for en særdeles god anmeldelse.
Anmeldelsen forklarer også lidt om hvorfor B&O gør som de gør og at pris og kvalitet til en vis grænse hører sammen.
Nu har jeg én i familien, som har sat mig på en opgave at finde et godt tv til ham. Han har set sig lun på B&O 8 serien, og afventer også denne anmeldelse. Pengene er vel mest til Beovision 8-32 omkring de 20k, så er spørgsmålet om manglen på 100Hz systemet i 32 ver. vil være en stor ulempe? - eller kommer der måske en Beovision 8-32 Mk II med 100HZ. Spørgsmålet er måske én af de svære, som I ikke er i stand til at svare på?

Eller spurgt på en anden måde - tror I at 32" versionen performer lige så godt som 40" versionen? Skal jeg mon råde ham til at vente lidt og spare op til 40"?
Af macsat
#75001
Ud over designet er der ikke voldsomt meget fælles mellem BV8-32 og BV8-40. Det er anden signal processor, anden generation LCD Panel samt indbygget DVB-C/T MPEG4 tuner.

Jeg ville slet ikke være i tvivl om, at de 8500 i prisforskel på de to er alle pengene værd.
Af Kleitus
#75003
Ja man kan ikke rigtig sammenligne 32" og 40" udgaven af Beovision 8. 40" er et helt andet fjernsyn og det er ikke kun størrelsen der er anderledes.

Full-HD opløsning (1920x1080 - det gamle er 1366x768)
100 Hz
DVB-HD digital tuner
Digital surround modul standard (den gamle har kun stereo)
Andre tilslutningsmuligheder

Og så en helt masse andre tekniske ting hvor 40 jo er på det stade paneler er i dag mens 32 har nogle år på bagen. :)
Af Rasmusdc
#75006
derfor er det også en af de få tv man bare kan smække en snottet WDTV til, og så dekode DTS direkte i tv, så den funker til alle lydformater.
Af xcardman
#75008
hvad skal skal man så lige bruge DTS til med to højtaler. måske lidt bedre stereo.
Af RogueAgent
#75010
xcardman skrev:hvad skal skal man så lige bruge DTS til med to højtaler. måske lidt bedre stereo.
Som nævnt ovenfor ;) :
Kleitus skrev:Tak for en god test - har glæder mig længe til at læse den. :)

Glemmer du ikke at fortælle at det også har indbygget digital surround forstærker?

Så ud over at højttaleren er rigtig fed så fungerer den også som center højttaler og TV'et har indbygget surround forstærker.

Dette er i min optik også en kæmpe fordel i forhold til andre mærker. Man skal ikke have en boks stående til det. Man sætter bare 4 højttalere og en sub direkte i TV'et og så har man digital surround. Ok højttalerne skal selvfølgelig være B&O det er klart... :p
Af Mr_Mo
#75038
xcardman skrev:hvad skal skal man så lige bruge DTS til med to højtaler. måske lidt bedre stereo.
Afspilning af filer med DTS lydspor? Kan jo ikke se en film uden lyd...
Af Kleitus
#75040
En anden ting jeg synes er værd at bemærke er altså fjernbetjeningen.

I samtlige jeres anmeldelser af andre fjernsyn brokker I jer over de elendige fjernbetjeninger, og jeg synes personligt også det er ufatteligt at man kan investere over 20k i et Panasonic fjernsyn og så får man det værste plastic skrammel af en fjernbetjening med som har koster 2 ører at fremstille.

Hvorfor andre fabrikanter ikke kan lære af B&O og lave en fjernbetjening som rent faktisk er lækker at anvende forstår jeg ikke. Det er immer væk den man sidder med i hånden en hel aften når der zappes løs, så en ordentlig en af slagsen øger altså brugsglæden markant. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#75047
Hvis ikke Rasmus tilføjer et par ord om Beolink 4's kvaliteter, så gør jeg det senere. Jeg benytter den selv til dagligt til alt mit udstyr, og det er ubetinget et af de lækreste stykker hardware jeg har liggende.

Husk at vi tidligere har vist hvordan en Beo4 kan bruges til alt andet IR-betjent elektronik i hjemmet vha. en Lintronic converter:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1239202728
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#75100
Jeg har tilføjet et par linier om Beo4-betjeningen, samt en linie om at 32"-modellen ikke er identisk med 40" modellen.
Af XenofaneS
#75103
Hej,

Tak for anmeldelsen. Der bliver skrevet at sort er god dyb (hjulpet på vej af kontrast glasset). Men jeg synes at der mangler et par ord om hvordan "shadow detail" er på dette TV. Jeg synes at i stort set altid plejer at knytte en kommentar til dette emne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#75105
XenofaneS skrev:Hej,

Tak for anmeldelsen. Der bliver skrevet at sort er god dyb (hjulpet på vej af kontrast glasset). Men jeg synes at der mangler et par ord om hvordan "shadow detail" er på dette TV. Jeg synes at i stort set altid plejer at knytte en kommentar til dette emne.
Beklager. Den er blot en forglemmelse. Shadow detail er tæt på ideel. Jeg opdaterer anmeldelsen.