Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt mig et Panasonic P37X10Y. Den har jeg haft i en uge nu.

Først var der ikke noget ploblem med at sætte pc'en til fjernsynet via vga.

Men anden gang da jeg skulle prøve, kom der en lille gnist mellem fjernsynet og vgakablet. Det har resulteret i at min pc' genstarter hele tiden. Pc'en starter i 2 min. hvorefter den genstarter når den når til windows. Den genstarter også selv om man har kørt på en normal pc' skærm i timevis, og så slutter pc'en til fjernsynet - så genstarter pc'en også.

1. Er der nogle som har oplevet dette eller kender en forklaring på det?
2. Er det ikke meget normalt at man slutter vga til mens pc'en og tv'et kører...eller er det bare mig der laver fejl 40?

Mvh LilleLars
Glad ejer af ny fladskærm
LilleLars skrev:Jeg har købt mig et Panasonic P37X10Y. Den har jeg haft i en uge nu.

Først var der ikke noget ploblem med at sætte pc'en til fjernsynet via vga.

Men anden gang da jeg skulle prøve, kom der en lille gnist mellem fjernsynet og vgakablet. Det har resulteret i at min pc' genstarter hele tiden. Pc'en starter i 2 min. hvorefter den genstarter når den når til windows. Den genstarter også selv om man har kørt på en normal pc' skærm i timevis, og så slutter pc'en til fjernsynet - så genstarter pc'en også.

1. Er der nogle som har oplevet dette eller kender en forklaring på det?
2. Er det ikke meget normalt at man slutter vga til mens pc'en og tv'et kører...eller er det bare mig der laver fejl 40?

Mvh LilleLars
Glad ejer af ny fladskærm
Nej, man tilslutter aldrig noget med hinanden, mens der er strøm på. Så er der risiko for kortslutning.

Når du kører med normal PC skærm, er det så også via VGA eller er det DVI? Ellers giver det ikke så meget mening at den skulle genstarte bare fordi du smider den til panasonic'en
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis PC'en konstant genstarter nu, selvom TV'et er koblet fra, så har du ødelagt noget i din PC pga. potentialforskelle mellem PC og TV. Du må aldrig tilslutte udstyr mens det er tændt.
Af LilleLars
Pc'en genstarter kun når tv'er tilsluttet.
Jeg bruger vga mellem pc og til tv'et.

Så er min frygt nu...er der evt. kortsluttet noget i tv'et eller pc'en.
Jeg prøver i næste uge med en anden pc. Så må jeg se.
Men tak for hjælpen