Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mardal
Jeg sidder lidt og bøvler med hvordan jeg får lyd og billed fra mit GTS 8800 GPU til mit Panasonic 42PX80.

Jeg har 3 muligheder:

Jeg kan konvertere DVI til HDMI og så få lyd fra mit normale lydkort i min PC. men her kommer problemet så, jeg kan ikke finde ud af at få mit TV til at kombinere lyden fra én kilde med billed fra en anden kilde. Nogen der kan hjælpe mig?

Jeg har før fået af vide her på forummet at man ikke kan få lyd ud igennem DVI til HDMI, men så fandt jeg den her tråd:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=967023
Så det ville nok være det bedste!
Men jeg kører ikke med ubuntu, så skal lige have det "oversat" til XP

Den sidste mulighed er at jeg bruger S-VHS og RCA lyd kabeler og samler det i et SCART stik. Det har jeg før kørt med, men i en periode har min GPU været til reparation, og nu hvor jeg har fået den tilbage er billedet kun sort/hvid... Nogen der kan hjælpe mig med det?

PS, jeg har kabler og stik til alle mulighederne
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
S-VHS er en lidt trist løsning, da opløsningen er forholdsvis ringe. Sort/hvid plejer kun at være et problem når man bruger S-VHS->komposit, så jeg ved ikke helt hvorfor det giver bøvl nu.

Er der ikke en Audio In sektion bagpå PX80, som du kan bruge? Den skulle da kunne hive lyden fra en anden kilde ind i TV'et som tiltænkt. HVad sker der hvis du bruger VGA-porten sammen med denne lydindgang i stedet?
Af Mardal
Jo det er helt rigtigt at hvis jeg sætter den til at tage VGA, den funktion der hedder "PC", så kommer der lyd med fra "Audio In" sektionen.

Hva skal jeg så gøre før det kommer med fra HDMI!??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jeg ikke sikker på at du kan, med mindre der findes en menu på skærmen, hvor du kan vælge noget sådant. HDMI plejer jo at føre lyd med, så skærmen forventer nok ikke at skulle hente lyd andre steder fra.
Af Mardal
Jeg har i hvert fald ikke kunne finde noget...

Men ellers mange tak for hjælpen!

Jeg fandt ud af at nogen af benene i mit s-video stik var bøjede, jeg har forsøgt at rette dem ud igen, men skærmen er stadig sort/hvid.

Det er vel ikke usandsynligt at et nyt kabel kunne løse problemet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør vælge VGA frem for S-VHS til enhver tid. Sidstnævnte kan jo ikke engang vise HD.
Af IcEKinG1337
Jeg skulle mene. at køre du HDMI - DVI . så skal du kunne køre fra Minijack 3.5mm (din computer's lydkort(høre*tlf*udgangen)) til phono. ind i din skærm.

Din manual til Tv-et ligger her.

http://dlc.panasonic-europe-service.com ... g=da&src=3

Og hvis du kigger på side 44/45. der kan du se at de forslår at man tilslutter VGA og Minijack til Phono.

Jeg mener dog at du sagten kan køre fra DVI-HDMI 3. og køre et kabel ved siden af der netop er Minijack til phono. og bruger Audio ind til dit Phono kabel. så burde det hele spille igen.

Good luck and have fun
Af Mardal
IcEKinG1337 skrev:Jeg skulle mene. at køre du HDMI - DVI . så skal du kunne køre fra Minijack 3.5mm (din computer's lydkort(høre*tlf*udgangen)) til phono. ind i din skærm.

Din manual til Tv-et ligger her.

http://dlc.panasonic-europe-service.com ... g=da&src=3

Og hvis du kigger på side 44/45. der kan du se at de forslår at man tilslutter VGA og Minijack til Phono.

Jeg mener dog at du sagten kan køre fra DVI-HDMI 3. og køre et kabel ved siden af der netop er Minijack til phono. og bruger Audio ind til dit Phono kabel. så burde det hele spille igen.

Good luck and have fun
Det virkede sgu!!

Jeg prøvede blot at skifte rundt i mellem de 3 HDMI indgange jeg har, og så ved "HDMI 1" tog den også lyden med fra AUDIO IN!!

Mange tak IcEKinG1337!