Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af odessa
Hej.
jeg har lige købt mig en ny Panasonic tx-p42s10e jeg har ikke fællesantenne. Jeg har en almindelig antenne på taget.
For at kunne se de nye HD signaler Danmark snart sender ud gratis! har jeg brug for en ny DVB-T antenne? eller kan jeg bruge den nuværende bor i Hedensted komune
Hvis jeg skal have en DVB-T antenne hvilken skal man så vælge?!

M.V.H.
Af Th@mas
odessa skrev:Hej.
jeg har lige købt mig en ny Panasonic tx-p42s10e jeg har ikke fællesantenne. Jeg har en almindelig antenne på taget.
For at kunne se de nye HD signaler Danmark snart sender ud gratis! har jeg brug for en ny DVB-T antenne? eller kan jeg bruge den nuværende bor i Hedensted komune
Hvis jeg skal have en DVB-T antenne hvilken skal man så vælge?!

M.V.H.
Du skal da bruge den antenne du har på taget. Jeg har et S10 som dig og har sat det til min tagantenne og det tager fint DVB-T med max signalstyrke. Det er typisk den gamle TV2 antenne (UHF) man bruger til det nye signal, så vent med at købe noget til du har prøvet med din tagantenne.

Mvh
Thomas
Af Mons
På boxertv.dk kan du indtaste din adresse og se dækningsforholdene for netop dig!
Samtidig får du en kurs i grader for hvilken retning din UHF-antenne skal pege for optimale modtagelsesforhold.
Alt afhængig af hvor du bor skal du måske slet ikke dreje din antenne..

Så fat dit gamle spejderkompas og hop op på taget - og vupti så er du klar til DRHD 1. november 8)
Af odessa
Tak for info + hjælp ;)