Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Efter at have læst spec. på f.eks disse 2 computer LED-skærme (se link i bunden af dette indlæg), lavt strømforbrug og meget højere dynamisk kontrast end alm. "lysstofrørs"skærme, kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om denne type. Er der nogle ulemper ved LED fremfor de alm. LCD?
Hvordan er deres farvegengivelse? Deres farvemætning? Er de følsomme mht lysindfald fra det rum skærmen står i? osv osv osv ....

Mine startværdier til skærmen er 24" (ok 23" kan lige gå an, men så bliver teksten så lille), højdejusterbar, lavt strømforbrug da den vil være tændt meget af tiden. Findes sådan en skærm med LED?

Eksempler:

http://old.edbpriser.dk/Products/Listpr ... &Soegeord=

http://old.edbpriser.dk/Products/Listpr ... &Soegeord=
Af xcardman
den eneste forskel er baggrundbelysning, ellers ingen forskel. Alle lcd ulemper er der stadig, fordi det stadig er en lcd skærm.
dog kommer de sikkert til at vise lidt bedre sort.
det bliver fedt den dag med en oled pc monitor
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der kommer en anmeldelse af lillebroderen til W2486L, som hedder W2286L meget snart. Alle betragtninger fra denne, kan du også benytte på den større model.
Af burgurne
xcardman skrev:den eneste forskel er baggrundbelysning, ellers ingen forskel. Alle lcd ulemper er der stadig, fordi det stadig er en lcd skærm.
dog kommer de sikkert til at vise lidt bedre sort.
det bliver fedt den dag med en oled pc monitor
OLED er vel et stykke ude i fremtiden endnu? Der er vist også noget med, at SONY, SVJH, siger indbrændinger er et problem med de nuværende OLED. Selvom det ikke rigtig hænger sammen med, at min mp3-afspiller har OLED skærm. Og ja, DEN kan vise sort :p

Mon ikke forskellen fra vores gamle LCD og til en LED er mere end bare "lidt mere sort"? Jeg regner med, at den vil være temmelig meget bedre til det, men er så usikker på, hvad det betyder for farverne. Et LED-TV (synes jeg) ser jo langt bedre ud end et "gammeldags" LCD, selvom selve panelet stadig er efter det samme princip.

Jeg glæder mig til at læse jeres anmeldelse, Rasmus :)