Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JLyng
Jeg har nu bestilt en Dell 2209WA for jeg må erkende at efter at have benyttet en super god skærm i 9 år kan jeg ikke vænne mig til kvaliteten på en almindelig fladskærm.

Jeg er ikke på nogen måde grafiker, men jeg kan alligevel nemt se forskel om man benytter en kvalitets skærm eller en standard skærm.

Jeg er meget spændt på at se en Dell 2209 i aktion.

Den ViewSonic jeg købte havde kun VGA - VGA tilslutning.

Ud over at Dell 2209WA har et klart bedre panel end en ViewSonic VA2216w, gør det så nogen forskel på eksempelvis farverne at Dell skærmen har en DVI tilslutning?

Tak for et godt site her.

God Weekend

Jørgen Lyng
Af fskjoett
Altid DVI før VGA.

Outputtet fra din Computer er digitalt og fladskærme er digitale.

Så hvis du benytter et DVI til DVI kabel sendes det digitale signal uændret igennem.

Benytter du et VGA kabel skal signalet konverteres 2 gange undervejs (pc'en konverterer det til analog og sender der ud via VGA, og skærmen foretager den modsatte konvertering fra analog til digital og viser derefter billedet). Det giver altid give et vist tab, nogen gange meget andre gange lidt.

Så hvis du har mulighed for det, så kør med et DVI kabel før alt andet.
DVI er i øjeblikket ved at bliver erstattet af noget der hedder DisplayPort men funktionaliteten er stort set den samme...

Og ja, der findes også DVI til VGA kabler osv, men det betyder ikke at man slipper for de 2 signal konverteringer, så de er ikke at foretrække...
Af JLyng
fskjoett skrev:Altid DVI før VGA.

Så hvis du har mulighed for det, så kør med et DVI kabel før alt andet.
Tak for dit indlæg.

Jeg vil helt sikkert køre DVI - DVI når jeg modtager Dell skærmen. Den mulighed har jeg desværre ikke på min ViewSonic skærm.

Jørgen Lyng
Brugeravatar
Af Rana
Jeg kørte kortvarigt med VGA connect på min 2209WA og blev svimmel af flimrende tekst.. ingen tvivl: brug DVI .. fred og ro i skærmbilledet.