Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GreenPea
Hej

Har købt et lx5090h til levering tirsdag :) . Det er så meningen, at det skal have en isf kalibrering efter de ca. 200 timer. Det er en demomodel, og sælgeren mente det havde kørt ca. 100 timer. Er der en menu i tvet, hvor man kan se hvor meget det har kørt?

Ville jo gerne have det kalibreret hurtigst muligt :)

Mvh.

Ps. Jeg kan vel godt bruge de indstillinger, Rasmus Larsen er kommet frem til i sin test, med det samme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes muligvis en indikator for brugstiden i servicemenuen, men der bør du ikke rode rundt. 100-200 timer går hurtigt, og indtil da kan du sagtens indstille TV'et som vi har gjort i vores test.

Alternativt, så har jeg gennemgået en kalibrering af LX5090 i vores seneste fokusartikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1249652432
Af GreenPea
Super

Jeg venter de 200 timer, og så bruger jeg de indstillinger du har benyttet i din test. Du har jo indstillingerne for RGB med, kan jeg se.

Tak for hjælpen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som det meget specifikt er skrevet i min kalibrering, så kan du IKKE bruge RGB-indstillinger fra en anden kalibrering på dit TV. Der er for stor variation fra TV til TV til at man kan kopiere disse indstillinger, så du kan ligeså vel risikere at dit billede bliver værre hvis du justerer disse ting.
Af GreenPea
Ok

Læste den bare lige overfladisk igennem, så det holder jeg mig bare fra.

Mvh