Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tictac
Hej allesammen.

Jeg skal have købt mig en ny fladskærm i max 32" og min 26". Jeg har maksimalt 5000 at gøre godt med, så mine muligheder er måske lidt begrænsede.

Jeg er allerede den lykkelige ejer at et panasonic TH42PX70. Dette tv er jeg meget glad for, men jeg erfarer desværre at denne model (PX80) ikke er til at finde så mange steder mere, og at den som det mindste findes i 37". Det er som jeg har skrevet desværre for stort :( Derfor søger jeg hjælp her.

For at skitsere mit behovet.

Tv signal via kabeltv - analog lige nu, muligvis digitalt senere hen.
Krav til god billedekvalitet, da fjernsynet primært bruges til normalt tv kiggeri.

Hvad bør jeg vælge? Jeg har som skrevet en skrevet en PX70 nu, altså en plasmaskærm. Hvordan finder jeg et tv i mindre format som stadigvæk er i en ganske fornuftig kvalitet til tv kiggeri? Til max 5000?

På forhånd tak for din tid og forhåbentlig fantastiske input!
Af Mons
Har du set på dette link? ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den logiske opgradering fra PX70 er et X10Y.
Af tictac
Mons ---->

Jeps, har set den side du linker til. Der er en anbefaling til et 32", men i cons står ringe analog kvalitet eller sådan noget lignende - derfor valgte jeg at se bort fra det. Men ellers tak.

Yakken ---->

Jeg har kigget på netop det tv, men problemer er bare at det kun kommer i 37", 42" og 50". Jeg skal bruge et max 32".
Af Kratz
Indenfor de givne rammer ville jeg gå efter Sony 32V5500.
Et glimrende TV, men som for de fleste af Sony's nuværende modeller kan man være uheldig med backlight bleeding.
Af tictac
----> Kratz

Tak for input. Jeg kigger nærmere på skærmen - har du evt andre alternativer?