Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gunnergeil
Jeg har haft mit pioneer 600a i godt og vel et halvt år nu og brugt meget tid på at indstille det til at give det bedst mulige billede. Det er såmænd også lykkes mig at lave et fint billede på den men er stadig ikke tilfreds med den hakkende panorering, som tv'et laver. Det specielt ved bluray og det er netop her jeg har forstået der ingen hakken skulle være fordi der bliver brugt 24Hz. Ved ikke om det er noget der høre plasma teknologien til for mit gamle loewe aconda gør det ikke.

Jeg bruger følgende settings:
PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
BLACL LEVEL OFF
ACL OFF
Enhancer Mode 2
Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -3
Green High 0
Blue High -2
Red Low -1
Green Low 0
Blue Low -2

CTI OFF

Colour Management

Red +1
Yellow -1
Green 0
Cyan -1
Blue 0
Magenta -2

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Options Menu
scroll to second page

Drive mode
Select 2 for Sky HD (SD) or 1 for DVD and Blue Ray

Under afspilning af bluray sætter jeg "pure cinema" til advance og ved tv sætter jeg den til off.

Hvad gør jeg forkert? ;;)
Af bantam
Hvilken BD-afspiller bruger du? Er den korrekt indstillet til 24p?

Var der slået noget interpolation/motion compensation (indsættelse af kunstige/beregnede billeder) til på dit Loewe-TV? Pioneer's TV har ikke denne mulighed.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Loewe Aconda er et CRT TV. Jeg synes også det lyder som om din BluRay-afspiller er indstillet forkert.
Af gunnergeil
Ov okay kan se jeg mangler at give nogle oplysninger. Bluray afspilleren jeg bruger er en Pioneer BDP-LX71, som står til "source direct". Jeg kan se på displayet på bluray afspilleren at den skriver 24Hz, hvilket må være korrekt.

Hvad angår mit gamle aconda crt tv har jeg ikke haft en bluray afspiller tilsluttet. Jeg har bare aldrig opseveret denne form for hakken.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
24 Hz er jo i sagens natur ikke en flydende bevægelse. Hvilken film ser du?
Af gunnergeil
her i weekenden så jeg de tre Bourne film, Hvor der er meget panorering i storbyerne. Men jeg synes nu ikke det er noget nyt fænomen. Faktisk ser jeg alle slags film lige fra rataouille til motorsavsmassakren :)