Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Guzzi
Billedet på mit nye Samsung PS50B450B plasma TV skelner ikke i mellemtonerne på de digitale kanaler men er hårdt afgrænset.
Jeg bruger en stueantenne med forstærker. På mit gamle billedrørs TV var billedet knivskarpt.

[/img]
Af Otto J
Guzzi skrev:Billedet på mit nye Samsung PS50B450B plasma TV skelner ikke i mellemtonerne på de digitale kanaler men er hårdt afgrænset.
Jeg bruger en stueantenne med forstærker. På mit gamle billedrørs TV var billedet knivskarpt.

[/img]
Hvad mener du når du siger "mellemtoner"?
Af bantam
... jeg læste det som "banding problemer" - men jeg kommer da lidt i tvivl...
Af Guzzi
Der er ikke bløde overgange når en tone går fra lys til mørk - de er der imod skarpt afgrænset. Kunne jeg dog bare vedhæfte et foto, det ville forklare alt...
Af Otto J
Guzzi skrev:Der er ikke bløde overgange når en tone går fra lys til mørk - de er der imod skarpt afgrænset. Kunne jeg dog bare vedhæfte et foto, det ville forklare alt...
Jeg kender ikke 450'eren, men banding som Bantam er inde på, er et issue der ses på mange digitale tv, og Samsung's plasma'er har i hvert fald tidligere haft dette i ret synlig grad. Jeg tror ganske enkelt du har købt et tv der ikke er godt nok til dit behov - men det kan også være at indstillingerne forværrer det, Samsung'erne er generelt ikke specielt godt indstillet fra fabrikken. Start med at bruge "movie" indstillingen eller hvad den nu hedder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har kunnet justere en ældre Q97-model fra Samsung så disse banding-problemer blev minimeret, så en del af skylden skal nok findes i indstillingerne. Det ER dog ikke verdens bedste model du har fat i.