Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Balther
Hej

Er i vildlede. Står og skal købe et 32" tv. Det bliver tilsluttet kabeltv med analogt signal.

Ser meget lidt tv, måske en 3 dage om ugen af en time eller to´s varighed.

Alligevel vil jeg gerne med det signal jeg har til rådighed, og med den skærmstørrelse have det bedst mulige billed. Så hvilket tv kunne jeg vælge som et af de bedre til analogt signal?
Har været hos et par forretninger, og de steder blev der kun vist noget med digitale signaler, og så er jeg jo lige vidt!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du kun skal se TV, så køb et brugt CRT TV. Du kan få et 28" B&O MX-TV til ca. 2500 kr. Det vil være perfekt til et analogt signal.
Af Balther
Tak for tilbagemeldingen. Jeg har lige nu et lånt ME6000 28" stående, og det er for så vidt fint, og som jeg gerne vil have det. Men det kan ikke vise hele billedet, ude i siderne bliver det "skåret af" så fx halvdelen af tv2 logoet mangler, og det er ikke muligt, så vidt jeg kan finde frem til, og ændre skærmstørrelsen. Ved ikke hvorfor det sker, men derfor jeg spørger herinde til en fladskærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skåret af? TV'et er indstillet til at vise alt der findes i TV-signalet, så et digitalt TV vil ikke hjælpe på dét. Hvis der mangler noget i siderne, så er TV'et justeret forkert (ikke noget du kan rette på) og kræver service.

Hvis du udelukkende skal se analogt TV, så er der altså ikke noget at hente ved at se på flade TV. Et brugt bredformats-TV vil være langt mere anvendeligt - og give langt bedre billedkvalitet - hvis du vil prøve noget andet end B&O-modellen.
Af Balther
Det må være billedet så, synes når jeg kigger godt efter nu, at billedet ligesom buer ude i siderne, så der må være defekt på billedrøret. Vil forsøge og få fat i en MX6000 model hvis muligt. Andre CTR fjernsyn vil jeg ikke have. Skulle jeg komme ud i en flad 32", hvilken ville så være MINDST "ringe"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer jo an på prisen. Der findes ret mange ringe flade TV derude :)

Du kunne eks. se på Philips' 7000 serie. Du kan nøjes med D-modellerne, da disse ikke har digitale tunere til kabel-TV, som du jo ikke har brug for. Sony V5500 kunne også være et bud, eller en af modellerne fra Zepto. Fælles for disse er det dog, at de ikke er beregnet til analogt TV, så kvaliteten vil altså være derefter.
Af Balther
Tak for svarene. Prisen vil ikke være afgørende. Det vigtigste hvis det ender ud i en fladskærm at den gør det bedst mulig, og er godt klar over det kan være en subjektiv vurdering. Alligevel er det rart og få et par gode råd herindefra, så tak for det.
Forestiller mig ikke jeg er den eneste som søger en ok/god 32" til et ganske almindeligt analogt signal via kabel.
Af dkscan
Balther skrev: Er i vildlede. Står og skal købe et 32" tv. Det bliver tilsluttet kabeltv med analogt signal.
Der er ingen udbydere af kabel-tv, der udelukkende har analoge signaler. Loven foreskriver, at som minimum skal public-service-kanalerne sendes digitalt og være tilgængelige i alle pakker.

Så hvis du går op i billedkvaltitet, så drop tanken om analoge signaler.
Af Balther
til dkscan.

Det er rigtigt med de som er i pakkerne. Men som skrevet tidligere så er mit tv kiggeri begrænset. Er bundet af fuldpakken der hvor jeg bor, og skal jeg se de kanaler som findes digitalt så skal jeg vel have en boks/ca modul fra Yousee, er det ikke rigtigt forstået. Og netop fordi mit kiggeri er begrænset vil jeg gerne undgå og investere i noget jeg ikke udnytter mulighederne af.

Så mit spørgsmål har ikke ændret sig, det mindst ringe 32" fladskærm, til og forbinde med et alm gammeldags kabel og så tænde for apparatet
Af BrianH
Jeg sidder (mens jeg skriver dette) og ser analogt kabeltv fra Yousee på et 32" philips 32PFL5604H og det er rigtig godt selvom det er en af de billigste modeller.

Det koster 3500,- men vil du give mere, vil de dyrere modeller sikkert bare være endnu bedre.

Ellers køb en 37" panasonic plasma, der er det aller bedste til analogt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forskellen fra den 5604 og den 7604 vi har på vores liste over anbefalinger, er vist ikke specielt stor, så den "lille" model vil også være et udmærket valg. Kvaliteten af dit antennesignal vil også spille en meget stor rolle når vi snakker analoge signaler.

Hvis du kan klemme et 37" X10Y ind, så vil det dog være at foretrække.
Af Balther
Tak for jeres svar. Det har været til hjælp. Går og overvejer lidt endnu om det skal være en MX6000 eller en af de philips modeller i har omtalt. Bemærkede du skrev at de nok var meget ens de to philips modeller, den i anbefalede og den anden. Kan se i ikke har testet den i anbefaler, hvad baggrund anbefaler i den på?
Af BrianH
Balther skrev:Kan se i ikke har testet den i anbefaler, hvad baggrund anbefaler i den på?
Mon ikke de har prøvet det rent privat uden at lave en egentlig test?