Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har for nylig købt et TV fra Philips, og det fungerer fint, men når jeg slår min PC til, kører det godt i noget tid, og så kommer der nogle udfald, hvor skærmen i et kort øjeblik bliver sort, og derefter bliver skærmen blå/grøn, hvor man dog stadig kan se billedet. Efter lidt tid kommer det sorte igen og skærmen bliver normal.

Er der nogen, der har et bud på, hvad det kan skyldes? Jeg har downloadet den nyeste update fra Philips' hjemmeside og sat fjernesynet til "PC mode".

På forhånd tak.
Af blackbox100
hej, har nøjagtig samme problem, købte et philips 47pfl9664 i onsdags, og satte mit mediecenter til via HTPC, og får også grøn skærm, med billedudfald, nogle gange kommer det automatisk tilbage, andre gange skal jeg slukke og tænde fjernsynet.

mit mediecenter havde oprindeligt et ATI 3450HD grafikkort med hdmi udgang, men har her idag sat skærmen til via bundkortets onboard grafikkort intel X4500HD, og har endnu ikke set det grønne fænomen endnu?

men ville da gerne have mit grafikkort til at køre igen, da jeg mener det er kraftigere end intel onboard grafikkortet

har også opdateret til nyeste software på philipsen, har dog ikke sat den til PC mode
Af Milvertz
Hey

Jeg har også samme problem med mit Philips 37PFL5604H, Full HD..

Min Pc køre over HDMI kabel, og skærmen bliver også grøn/blå som i beskriver.. Jeg plejer at skifte fra HDMI 1, til 2, og tilbage igen, så blir billedet normalt..

Men søger stadig nogen som kender en løsning til problemet..
Af lak
Jeg havde lidt af de samme problemer med min tvix og min gamle philips lcd. Da tvix'en er en slags pc kan det være samme løsning der skal til. Tvix udgav en firmware hvor man kunne vælge en refresh rate på 59,94Hz udover den normale på 60Hz og det gjorde forskellen. Hvis der er mulighed for at lave en custom setting for grafikkortet så prøv det. Ved at nvidia har den mulighed så mon ikke ati også har.
Går ud fra i har prøvet at vrikke lidt i kablet for at se om der skulle være fejl i kabel eller stik.

/lak