Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey!

Startede selvfølgelig med google men det var for indviklet at finde svar med.

Så derfor tænkte jeg straks på hajerne her på siden!

Nu skal i høre engang, har købt mig en ny computer.
Intet prangende må man sige, men er fin til brænding af DVD. Jeg regnede jo så med, så naiv som jeg er. At hvis Bundkortet havde HDMI, var det jo fint til min Samsung A457 42". Men nææh nej! Min stakkelt 2,8 GHz AMD CPU, måtte synke i knæ (ved den er gammel, men billig)

Det korte af det hele er flg.:
Jeg skal bruge et grafikkort, som kan ta sig af min blu ray afspilning. Gerne med 2 DVI-udgange og helst ikk for dyrt, omkring 800 kr. havde jeg håbet på O-O

Ser frem til at høre jeres bud ;)

PS. TV'et er "kun" HD Ready.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal nok lede på producenternes hjemmeside, for at finde ud af hvilke ting grafikkortet kan accelerere. Umiddelbart ville jeg sige at det nævnte kort kan, men det står ikke i specifikationerne.
Af mach3
Hos ATI skal du op i 4xxx serien. Så er der UVD 2 support.
Af SX
Ellers prøv at ta' et kig på den her artikel. Der står hvad man skal kigge efter hvis man vil ha' mest for sine penge.
Af Nightcrawler990
Det blev det kort XFX HD4770. Til 661 kr. på getmore, det kunne jeg ikk sige nej til!

Det understøtter ATI Avivo HD. Som sku være fint til afspilning af blu ray!

Men fedt link SX :D
Af Moshe
Hej Nightcrawler990

Jeg havde selv nogle computerstumper som jeg besluttede at bygge en BluRay-afspiller af, men manglede ligesom dig et grafikkort til BluRay-afkodning. Min software-afspiller er Cyberlinks PowerDVD Ultra, og da PC'en ikke skulle bruges til spil faldt valget på ASUS' EN9400GT SILENT/DI/512MD2(V2). Dette kort udmærker sig for det første ved at have passiv køling, for det andet ved at have både DVI, VGA og HDMI udgang og for det tredje ved at være billigt (fra ca. 350,- til ca 450,-).
Når jeg afspiller en BluRay-skive med "Hardware Acceleration (nVidia PureVideo)" slået til, foregår det fuldstændig flydende og CPU'en (Core 2 E8400) er stort set ikke mere belastet end hvis den kørte i tomgang.
Af Nightcrawler990
Hey Moshe!

Takker for svaret, det lyder faktisk rigtigt godt. Tror jeg vil nå og annullere min anden orde. Man kan også kun overføre lyd via HDMI ikk?
Det kan man ikke ved at gå fra DVI -> HDMI vel?
Af Moshe
Nej, det er rigtigt, DVI-signalet indeholder ingen lydinformation. Med ovennævnte grafikkort følger et lille kabel til at forbinde lydudgangen på lydkortet til et stik på grafikkortet, således at man får lyden med via HDMI-udgangen.
Af Nightcrawler990
Super!

Har egentlig kun et sidste spørgsmål, omkring lyden.
Den vil jeg gerne kører ud på mit Z5500.

Har det forbundet med tv'et via et coax-kabel.

Så burde jeg vil kunne gøre flg. m.h.t lyd
PC -HDMI-> TV -COAX-> Z5500 ??

Men tror jeg har hørt noget om at det ikk er ægte surround DD. Eller er det bare crap?

I så fald ska man så hen og trække kabel direkte fra lydudgangen på PC'en. Altså frontspeaker, rearspeakers og sub. I ved et kabel fra hver port?

Eller i vi henne i SPDIF ??

Håber ikk jeg er for stor pain in the ass. Vil bare ha den bedst mulige opsætning med det jeg nu har :)
Af Jajaha
Bare så du ved det: Din CPU kan måske blive flaskehals i systemet.

Havde en ven, der gjorde det samme, og han måtte udskifte sin CPU bagefter.
Af Nightcrawler990
Ku godt forestille mig du har ret! Havde ingen idé om afspilning kunne være så tungt.

Men det har jeg sku lært O-O
Af Nightcrawler990
Læste lidt mere på det ATI Radeon™ HD 4770, som jeg fandt og det sender 7.1 surround ud på HDMI. Så kan det vel sagten klare mit 5.1 ikk?