Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi er lige flyttet ind vi vores nye hus, og nu har vi fået indkøbt parabol udstyr, vi har købt en af de nye flade skærme med indbygget hovet en maximum flat1, dertil en pace 250, + en modifikator, og en robort fjernbetjening.

Vi har samlet alle vores kabler ude i et skab i entreen, det er normale antennekabler i har fået langt ind i væggene.

hvordan skal jeg bedst strikke det hele sammen ?? vi vil gerne have det sådan så vi også har mulighed for at kunne se tv fra vores uhf anetenne på lufttet, i et værelse og fra parabolen i at andet værelse... vi har 4 forskellinge tv...

et lille tillægsspørgsmål er det digital signal der kommer ud til vores tv når det er i alm. antenne kabler i væggene. kan man køre et digitalt signal gennem min harddisk optager som kun har analog tuner...

jeg håber meget der er en af jer der kan hjælpe en nybegynder inden for parabol og digital verden...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har lidt svært ved at forstå hvad der reelt er sat op, men umiddelbart ser jeg flere udfordringer i dette.

Først og fremmest, hvilke fladskærme vil I have parabol på? I kan ikke føre et parabolsignal ind i dem, hvis de ikke har en digital tuner til parabol-Tv (DVB-S) og det er ganske få Tv der har det.

I kan heller ikke køre antenne og parabol gennem samme kabel.
et lille tillægsspørgsmål er det digital signal der kommer ud til vores tv når det er i alm. antenne kabler i væggene. kan man køre et digitalt signal gennem min harddisk optager som kun har analog tuner...
Nej, det kan I ikke. Det er jo netop det der er pointen. For at få digitalt Tv skal man have en _digital_ tuner.
Af ronja
Jeg har en panasonic px-70 som jeg ellers er ret glad for... jeg fik af vide at med den pace 250 http://www.viasat.dk/Digitale-TV-boxe/P ... d-131.html
som også skulle have en uhf antenne indgang skulle den kunne udsende både signal fra parebol og uhf i samme kabel...

jeg kan ikke helt forstår du siger at man ikke kan se parabol hvis tvet ikke har en dvb- c tuner... mine forældre ser da parabol på deres gamle 100 hz sony tv fra 2002 som jeg da ikke mener har dvb-c tuner ??

kan den mudifikator ikke gøre noget det er den her:
http://www.viasat-forhandler.dk/uhf_mod ... ?cPath=150
Af ronja
men kan signalet ikke blivet lavet om så vi modtaget det som et analogt signal.... ellers ville mine forældre vel heller ikke kunne se parabol på deres gamle tv ....