Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Solsikke
Hej. Jeg vil gerne "investere" i et nyt tv. Jeg døjer meget med genskær i mit nuværende tv pga. af lysindfald fra vinduerne i stuen, men jeg har desværre ikke andre muligheder for at placere det. Jeg sidder rimelig tæt på, så jeg synes, at en 37" vil være passende. Efter at have læst en del indslag her på siden, kan jeg forstå, at plasma er at foretrække med mindre, at man har mit lysproblem. Jeg overvejer derfor at købe et Panasonic 37V10 LCD, men da det jo er en "større" :) investering, vil jeg gerne lige høre jer, om det vil være en god investering, eller om jeg skal overveje andre modeller. Tv'et skal primært bruges til alm. tvbrug og film og en smule WII. Prisniveauet ligger nok på ca. 10-15.000 kr.
Af xcardman
Har du ingen mulighed for 40 tommer. Alle de bedste lcd er fra 40 tommer. især med det budget.
Af Solsikke
Jeg sidder mellem 2-2,5 m fra tv'et, så jeg synes, at et 40" bliver for stort. 37" er allerede et kæmpe skridt fra det gamle alm., jeg har i dag :)

Men hvis jeg skulle overveje et 40", hvilket kan anbefales?

Skal jeg op i en anden prisklasse for at få et 37", der er godt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Philips' 7000 eller 9000 serie kunne være et godt bud. Du betaler dog relativt meget for de små størrelser ift. tommemålet på de større, idet elektronikken jo er den samme. Ellers er Sony W5500 eller Z4500 en mulighed.
Af Wendigo
Solsikke skrev:Hej. Jeg vil gerne "investere" i et nyt tv. Jeg døjer meget med genskær i mit nuværende tv pga. af lysindfald fra vinduerne i stuen, men jeg har desværre ikke andre muligheder for at placere det. Jeg sidder rimelig tæt på, så jeg synes, at en 37" vil være passende. Efter at have læst en del indslag her på siden, kan jeg forstå, at plasma er at foretrække med mindre, at man har mit lysproblem. Jeg overvejer derfor at købe et Panasonic 37V10 LCD, men da det jo er en "større" :) investering, vil jeg gerne lige høre jer, om det vil være en god investering, eller om jeg skal overveje andre modeller. Tv'et skal primært bruges til alm. tvbrug og film og en smule WII. Prisniveauet ligger nok på ca. 10-15.000 kr.
Jeg har fået anbefalet herinde, det her tv i 37' klassen:

Philips 37PFL9604H

Det skulle efter sigende være et af de bedste i den klasse (af havd jeg fik at vide over PM)

Det står i ca. 10.000kr
Af KlausMP
Er selv i samme situation.

Er faldet over Phillips 37PFL84004H som ser MEGET lovende ud, HD Natural Motion, 100 Hz, Ambilight og Ethernet DLNA - til 7000 kr. :)

Er der nogen de har nogen kommentarer til dette?