Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alex00
hey. jeg skal have anskaffet mig en ny fjernsyn, og har besluttet mig for at det skal være en LCD, da jeg for det meste skal bruge det til Ps3. jeg har et budget på ca. 9500 kr, og vil gerne have hjælp til hvor jeg får mest for pengene. det skal helst ligge mellem 42" og 47" og have 100 hertz
jeg har kigget på følgene:

Philips 47PFL5604H
Samsung LE46A866(XXE)
Sony KDL46W5500
Philips 42PFL7404H
Philips 42PFL8404H

nogen der kan hjælpe mig med det bedste valg? nogen der har nogle bedre ideer,så vil jeg gerne høre.:) på forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor skal den have 100 Hz? Den teknologi har ikke bragt ret meget godt med sig. Har du set effekten af 100 Hz teknologi på et TV, eller er du blevet forblændet af en ark med specifikationer?
Af alex00
fordi at jeg også skal se sport på den. jeg har været ude i butikker og se forskellen på 100 hertz og ikke 100 hertz. og synes sagtens at man kan se forskel på dem.. det passer måske ikke eller hvad.?
Af alex00
ingen der kan hjælpe mig.???
Af Peter VTEC
Jo, folk vil hellere end gerne hjælpe..men jeg tror ikke der er så mange der kender til de TV du har listet op. Jeg kender ikke ret meget til Phillips andet end jeg bestemt ikke kan lide deres billede, Samsungen er en ældre model som jeg ikke vil anbefale, og Sonys W5500 serie lider meget af back light bleeding.

Men hvis jeg absolut SKAL pege på en af dem så vil jeg tage Sonyen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du insisterer på 100 Hz, så er det nok Sony W5500 du skal satse på. Deres system er det eneste som rent faktisk virker.
Af alex00
jamen vil det ikke være bedst..?? eller hvad synes du.? skal lige siges at det er første gang jeg er ude at købe fjernsyn, og har ikke mere forstand på det en hvad jeg har læst rundt omkring på nettet.
Af Ponduus
Jeg synes 100 Hz er totalt ubrugeligt. Det er i mine øjne salgsgas. Har ikke set noget tv, hvor det virkede efter hensigten. Men det er rigtigt, at Sony er kommet tættest på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, jeg synes så afgjort ikke at 100 Hz er værd at satse på. Det er en teknik der indsætter kunstige billeder, idet dit antennesignal jo kun leverer 50 billéder/sekund, så hvis TV'et nu gætter forkert, så får du et langt værre billede MED 100 Hz end du får uden. Og sådan går det desværre med langt hovedparten af modellerne (læs: Sony er de eneste der gør det rigtigt).
Af xcardman
hvis du ikke vil have et plasma tv. Ja så havde jeg taget et Sony KDL46W5500.
håber bare ikke du får et med alt for meget backlight bleeding. ikke særlig fedt om aften og spille i en venden med uens lys.
de andre lcd har også backlight bleeding, men hvor meget ved jeg ikke. kun led med local dimming er det et meget lille problem.

med når den stort set kun skal bruges til ps3, skal du slet ikke bruge 100hz