Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MD
Hej alle!

Jeg har lige fået mit 42PQ6000 ind ad døren. Jeg vil gerne have det op at hænge på væggen. Så jeg har været inde og kigge på AV-Cables.dk, og jeg har fundet frem til, at det nok skal være dette ophæng jeg skal have: http://www.av-cables.dk/vaegbeslag/vaeg ... 62_da.html

Men jeg har været inde og læse i vejledningen til mit PQ6000, og der står under ophæng af væggen at der skal være omkring 10 cm. fra væggen til tv skærmen. Er det overhovedet nødvendigt at hænge det 10 cm. ude fra væggen? For jeg vil helst have det så tæt på væggen så muligt.

Og det beslag jeg har skrevet, kan det godt bruges til PQ6000? For der står i manualen der skal bruges en med VESA 400x400. På beslaget står der op til 800x485, men kan det også bruges til mindre, så som 400x400?

På forhånd mange tak!
Af Supergris
Kan købes billigere i Harald Nyborg!!!
Ophænget kan tiltes og kommer godt nok til at hænge lidt ud fra væggen!!!
Brugeravatar
Af truehorses
Prøv at se under tilbehør på www.Dustinhome.dk

De har et prisbilligt et der rager 3 cm ud...under 150 kr.
og det fungerer fint...min LG 50" hænger fint der
Af MD
Tak for svarene.

Tror ikke jeg vælger det fra Harald Nyborg, netop fordi det kommer til at hænge et stykke ud af væggen.

Men jeg har været inde og kigge på Dustinhome, og jeg har fundet dette: http://www.dustinhome.dk/pd_5010153742.aspx. Men understøtte det VESA 400x400, hvilket jo er det PQ6000 bruger?

Og kan der egentlig ske noget ved, at fjernsynet ikke hænger de 10 cm fra væggen? For der må vel næsten være en grund til de skriver de i manualen?
Brugeravatar
Af truehorses
Yes....det gør det

De har også en flat model hvor ophænget kun fylder 30 mm
Af MD
Okay, tak for dine svar. (: Men tror bare jeg tager den med tilt. For med kun 30 mm. så kan jeg ikke rigtig putte stik ind i fjernsynet når det hænger, hvilket jeg helst gerne ville.