Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bitkit
Hej derude, hvilken blueray afspiller kan i anbefale?
den skal også bruges til at spille cd'er med, til musik.
den skal tilsluttes en Pioneer VSX-AX5Ai og et samsung led fra serie 6 eller 7.

Ved ikke hvad de koster sådan nogle, men vil ikke give alt for meget.
en ps3 koster jo kun 3000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil anbefale dig at se på de nye Pioneer modeller. Jeg kan se at der er en 320-model til salg i vores køb/salg for 2500 kr. Hvis ikke konen havde stejlet over tanken om allerede at skifte min egen Sony ud, så havde jeg selv købt netop den model nu. Den skulle have udmærket lyd til musikafspilning.

Ellers er Oppo's nye 83-model også ganske god til musikafspilning, men lidt mere omstændelig at få fat på, og også noget dyrere.

Hvis PS3 er din reference for musikgengivelsen, så kan du dog godt sigte NOGET lavere end disse afspillere. Det er ikke noget vidunder til musik, ligesom de fleste andre BluRay-afspillere heller ikke er det. Der skal sidde en ordenlig DA-konverter i afspilleren før de kan måle sig med en decideret CD-afspiller.
Af Kratz
Hvis du virkelig går op i musik og gerne vil have en Blu Ray afspiller som kan klare det skal du lidt højere op i pris...

Pioneer er et rigtigt godt bud, det samme er Oppo, men jeg ville nok kigge efter Denon BD3808. Hifiklubben har lige sat denne afspiller ned fra 14.500 kr til 7.500 kr. Men du skal være hurtig, for der er ved at være udsolgt!
Af wcc
den nye sony 760 skulle være rigtig god.
Brugeravatar
Af Weissbier
Selv har jeg en Denon DVD-3800BD, og den er god, skal jeg hilse at sige, men den er nok ikke i din prisklasse. I stedet kunne jeg pege på et andet godt tilbud fra Hi-Fi Klubben: NAD T587. Den har de sat ned fra kr. 6000 til 3000. Det er da prisnedsættelse, der er til at få øje på! :) Den spiller (formentlig) CD'er OK, men hvis lyd generelt er noget man prioriterer, bør man ofre en separat afspiller til det.
Af Ney
Og hvis du bruger de digitale inputs på din Pioneer kan du være ligeglad med ovenstående diskussion :p
Af urbananen
Ney skrev:Og hvis du bruger de digitale inputs på din Pioneer kan du være ligeglad med ovenstående diskussion :p
Det kan man da ikke...
Der er sandelig stor forskel på hvordan de forskellige afspiller behandler eksempelvis CD'ere og DVD'ere, uanset om man kører med digitale forbindelser
Af Kratz
Nu er det diskussionen hurtigt kan blive langhåret...