Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen..

Jeg er ved og blive helt blind af og kigge efter en fladskærm, kan i være så søde og flinke og hjælpe mig med og finde et..
Jeg skal bruge en skærm som er 40-50 tommer.. om det er LCD eller plasma er helt lige meget, den skal bruges i mit soveværelse (er godt mørkt), sammen med min PS3er og yousee hdd optager (har HDpakken fra yousee)
Jeg kigger efter et til omkring 5-6000 kr.

Mvh
Thomas fra Odense
Af Peter VTEC
Hvis du skal bruge det til dit soveværelse så ville jeg gå efter et Panasonic X10Y, det har den bedste evne til rigtig sort i den prisklasse, som jeg vil anse som meget vigtig i et mørkt rum som dit soveværelse. Jeg bruger feks. stadig et ældre Panasonic CRT i mit soveværelse fordi ingen af de fladskærme jeg efterhånden har haft frem til mit nuværende Pioneer 5090 var gode nok på denne parameter. Faktisk er det først mit 5090 der har samme sort som mit CRT ;;)
Af Raccoon
Er det ikke muligt og få et som er full HD i den prisklasse?

Mvh
Thomas fra Odense
Af Fing
Hmm nej, men så skal du nok se på f.eks. Panasonics modeller fra sidste år på tilbud. Expert har lige haft et til 5000 kr. Tror det var full HD. Men så får du helt sikkert ikke mpeg 4 tuner. Det er jo så et valg du må tage.
Du kan måske finde et full HD til 5000, hvis du ser på bambus-mærker. Men så får du et dårligt billede.
Af Raccoon
Det er jo lige det... vil jo helst ikke købe katten i sækken..

Men så et andet spørsmål, at det så "kun" bliver et som er HD Ready, har det så meget og sige på PS3eren og fra selve HDD optageren fra yousee?

Mvh
Thomas fra Odense
Af kskruger
Raccoon skrev:Det er jo lige det... vil jo helst ikke købe katten i sækken..

Men så et andet spørsmål, at det så "kun" bliver et som er HD Ready, har det så meget og sige på PS3eren og fra selve HDD optageren fra yousee?

Mvh
Thomas fra Odense
Hvis du er hurtig, så kan du få et Panasonic 42PZ85 til 4995,- hos komplett.dk og det er et FullHD tv. Noget af det bedste til tv, du kan få til den pris.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=34 ... 34E45CBAB6
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når du har HD boksen, så bør du helt klart gå efter PZ85. Du finder ikke et bedre tilbud, hvis prisen kun er 5000 kr.
Af kskruger
Desværre udsolgt hos Komplett.dk nu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så er vi tilbage ved X10Y igen. Det har ingen betydning at det "kun" er HD Ready og ikke fuld HD. Du kan ikke se forskellen, med mindre du sidder på en meters afstand.
Af Raccoon
Har godt nok set mig lidt varm på et Panasonic 42PZ85.
Men var desværre for langsom til og købe det..

I skriver godt nok at man nok ikke ville kunne se nogen forskeld (med mindre man sidder 1 meter fra skærmen)
Men kunne nu godt tænke sig et med FULL HD, kunne i evt. linke til et andet produkt?

ps. hvor meget har 50 til 100 hz af betydning ?

Mvh
Thomas fra Odense
Brugeravatar
Af truehorses
Pzèn er sidste års model

Hd Ready
Panasonic X10Y
LG42PQ6000

Full HD
Panasonic 42 G10E
Panasonic 42 V10

Der er stor forskel på måden hvorpå 100Hz virker
mange vælger at slå det fra ( specielt på LCD )

Og det er korrekt...Du skal op i 50" for Full HD har sin berettelse
( v 2-2½ meter ) medmindre det er fordi du skal have din pc koblet op på skærmen, hvor man typisk sidder tættere på...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når vi snakker om 100 Hz på en plasmaskærm, så fungerer det ligesom det gjorde på de gamle CRT TV. Dvs. det mindsker flimren.

På en LCD skærm, er der ikke noget der kan flimre pga. panelets fysiske opbygning, men her benyttes de 100 Hz til at minimere slør, hvilket dog ikke altid går lige heldigt for sig. Derfor anbefales det generelt at man slår det fra på LCD skærme. Hvilket også gør at man ikke behøver have det på sin ønskeseddel, hvis man ser på LCD TV.
Af Raccoon
Selv om det er lidt over mit buget, hvad siger i så til et Samsung LE40A656?

Eller fås der noget bedre til ca 6400 kr ?

Mvh
Thomas fra Odense